۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۳۳۶۱۵
واکنش قاسمی به اظهارات اخیر محمدبن سلمان:
سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات اخیر ولیعهد عربستان علیه کشورمان واکنش نشان داد.
به گزارش پایداری ملی، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سخنان تازه ولیعهد كج اندیش سعودی در مصاحبه با نشریه آمریکایی تایم كه به گونه ای از سر خامی و شوقی كودكانه، دو رژیم متجاوز عربستان و اسرائیل غاصب را دارای منافع و دشمنان مشترکی مانند ايران دانست، اظهار کرد: جاه طلبی وليعهد بدانديش سعودی از حد و اندازه برون شده است و می رود تا به يک بيماری لاعلاج و مزمن بدل شود. او در جنگ قدرت درون خاندان سلطنتی و برای جلب حمايت آمريكا و اخيرا رژيم اشغالگر قدس در كنار پرداخت ميلياردها دلار از ثروت مردم خود، به بيان هر سخن مضحک و البته شرم آوری نيز مبادرت می ورزد.

وی ادامه داد: اين تازه از راه رسيده جويای قدرت و نام چشم خرد بر تمامی واقعيت های تاريخی و هفت دهه جنایات رژیم غاصب و كودک کش صهیونیستی فرو بسته و در خیانتی بزرگ و آشکار به آرمان فلسطین دم از شناسایی و همسويی كشورش با این رژیم نامشروع می زند.‏‎

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: اين سخنان نشان می دهد او نه تاريخ خوانده است، نه جغرافيا می داند، نه آرمان مردم خود و آزادگان جهان را درمی يابد و نه از ستمی كه بر امت اسلامی و فلسطينيان رفته و می رود چيزی می فهمد و نه فلسطين، نه جهان عرب، نه جهان اسلام و نه دوست و نه دشمن را از هم باز می شناسد.

‏‎قاسمی اضافه کرد: هشدار می دهیم همه توطئه های تفرقه افكنانه سالیان اخیر در میان کشورهای اسلامی و ایجاد و گسترش گروههای تروریستی و افراط گرا همانند داعش و همزادان آن، با هدف بروز نفاق و انشقاق در جهان اسلام و فراموشی تدریجی آرمان فلسطین و ایجاد حاشیه امن برای رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی طراحی و اجرا شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تصریح کرد: سياست های دوران اخير سعودی ها يک تراژدی بسيار غم انگيز است که كشوری اسلامی با آن همه ادعاهای پر طمطراق خود را تا سطح يک مجيزگوی رژيم اشغالگر قدس تنزل دهد. قطعا اين مذلت و خود زنی فرجام شومی برای مسببان اين عقبگرد تاريخی به همراه خواهد داشت و به عنوان ننگی بزرگ برای عربستان در روند تحولات جهان اسلام ثبت خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر