۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۳۳۳۶
فرمانده اتاق حادثه پدافند غیرعامل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بخش کشاورزی به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی، حدود 90 درصد غذای مردم را تولید می‌کند.
طهمورث فتاحی در همایش پدافند زیستی در جهاد کشاورزی افزود: حفظ منابع اقتصادی برای استمرار نظام جمهوری اسلامی ایران مهم است و باید تلاش شود که کشور در همه حال در مواقع بحران آمادگی لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی مانور پدافند زیستی، سازمان جهاد کشاورزی است، چرا که بخش کشاورزی به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی، حدود 90 درصد غذای مردم را تولید می‌کند.

فتاحی با اشاره به افزایش تهدیداتی چون بیماری‌ها و آفات گیاهی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی افزود: پدیده ورود عوامل بیولوژیک با اهداف مختلف یکی از انواع تهدیدات فراوری بخش کشاورزی است، در حالی که این تهدیدات باعث ایجاد بی‌ثباتی در اکوسیستم و به خطر انداختن امنیت غذایی می‌شود.

وی با بیان اینکه عدم آگاهی کارشناسان، برنامه‌ریزان و مجریان بخش کشاورزی باعث افزایش آسیب‌پذیری نسبت به این پدیده می‌شود، افزود: این مانور به منظور ارتقای سطح آگاهی مدیران، کارشناسان، بهره‌برداران، کشاورزان و تولیدکنندگان برگزار می‌شود.

فتاحی با اشاره به اینکه این مانور چهارمین مانور سراسری است که در استان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: با وجود اقدامات صورت گرفته به منظور حفاظت از بخش کشاورزی در برابر حملات تروریستی، چالش‌ها و کمبوداتی وجود دارد، در حالی که یکی از اقدامات اصلی برای مقابله با این تهدیدات، موضوع پدافند غیرعامل است.

وی ادامه داد: این پدافند در دو نقطه از شهرکرد و لردگان اجرا می‌شود و 50 نفر درگیر این پدافند هستند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر