۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۳۳۲۸۲
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور خبر داد؛
سردار جلالی با اشاره به آمادگی سازمان پدافند غیرعامل در آموزش کارشناسان دستگاه ها در حوزه پدافند غیرعامل افزود: طرح مطالعات پدافند غیرعامل درون شهری با همکاری شهرداری ها و شناسایی مراکز پرخطر و ایجاد بوستان آموزشی مفاهیم پدافند غیرعامل نیز در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور صبح امروز(شنبه) در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان تهران که با حضور محمدحسین مقیمی استاندار،معاون بسیج و امور استان های این سازمان،محسن همدانی معاون امور امنیتی و انتظامی استانداری تهران، علی صادقی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری تهران،فرمانداران شهرستان های استان تهران و مدیران عضو شورا برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه پدافند غیرعامل گفت: مقام معظم رهبری در موضوع پدافند غیرعامل بر مصون سازی تأکید دارند به نحوی که اگر تهدید دشمن عملی شد،باید آمادگی بی اثر کردن تهدیدات وجود داشته باشد.

ایجاد بوستان آموزشی مفاهیم پدافند غیرعامل در تهران

وی افزود:در موضوع پدافند غیرعامل مصون سازی به معنای کاهش آسیب پذیری و حرکت به سمتی است که اثر تهدید بر دارایی ها را به حداقل و صفر برساند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه مصون سازی در سه سطح مدیریت،زیرساخت ها و دستگاه های اجرایی و مردم انجام می شود تصریح کرد: اهمیت فرآیند مصون سازی در پدافند غیرعامل تا جایی است که به شکل فنی و تخصصی در دانشگاه ها تا سطح دکتری آموزش داده می شوند.

ایجاد بوستان آموزشی مفاهیم پدافند غیرعامل در تهران


جلالی با تأکید بر این که تهدید و اثر تهدیدات و آسیب پذیری ها در مصون سازی باید شناسایی شوند، عنوان کرد: در دهه اخیر فناوری های سایبری در حوزه پدافند غیرعامل مثل هوشمند سازی بخش های مختلف درمانی، تأسیسات و حمل و نقل پیش بینی شده است.

وی با اشاره به آمادگی سازمان پدافند غیرعامل در آموزش کارشناسان دستگاه ها در حوزه پدافند غیرعامل افزود: طرح مطالعات پدافند غیرعامل درون شهری با همکاری شهرداری ها و شناسایی مراکز پرخطر و ایجاد بوستان آموزشی مفاهیم پدافند غیرعامل نیز در دستور کار است.

ایجاد بوستان آموزشی مفاهیم پدافند غیرعامل در تهران

اعطای حکم ریاست پدافند قرارگاه زیستی به استاندار

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور حکم رئیس قرارگاه پدافند زیستی استان تهران که از سوی سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابلغ شده بود را به محمد حسین مقیمی استاندار تهران اعطا کرد.

سردار جلالی در این جلسه همچنین با تقدیر از زحمات خسروجردی، مدیرکل سابق پدافند غیرعامل استانداری تهران، برای علی صادقی مدیرکل جدید آرزوی موفقیت کرد.

لازم به ذکر است، صادقی پیش از این فرماندار پاکدشت بوده است.

ایجاد بوستان آموزشی مفاهیم پدافند غیرعامل در تهران + تصاویر

گفتنی است،در ابتدای این جلسه مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری تهران گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل استان در سال ٩٦ در بخش های مشارکت دستگاه ها،آموزش و فرهنگ سازی،مانور و رزمایش و رویکرد و برنامه های پیش روی پدافند غیرعامل استان تهران در سال ٩٧ ارائه داد.

بر اساس این گزارش، جلسه شورای پدافند غیرعامل استان تهران صبح شنبه به ریاست محمدحسین مقیمی استاندار و با حضور محسن همدانی معاون امور امنیتی و انتظامی استانداری تهران، علی صادقی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری تهران، فرمانداران شهرستان های استان تهران و مدیران عضو شورا برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر