۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۳۳۰۶۹
عضو شورای شهر سنندج در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز سنندج:
عضو شورای اسلامی شهر سنندج گفت: سدسازی در استان کردستان به فاجعه محیط زیستی تبدیل شده که متاسفانه مدیریت این سدها در اختیار استان نیست.
به گزارش پایداری ملی، نشست «آشنایی با انجمن علمی محیط زیست، تخریب و توسعه» با حضور مدیرکل سازمان محیط زیست استان، رئیس اداره آموزش و پژوهش محیط زیست کردستان، اساتید، اعضای شورای شهر سنندج و جمعی از دانشجویان در محل سالن همایش دانشگاه پیام نور مرکز سنندج برگزار شد.

مدیرکل سازمان محیط زیست استان کردستان اظهار داشت: منابع طبیعی امانت خدادادی است و رسالت ما نگهداری از آن برای استفاده بهینه و ماندگاری برای نسل آینده است.

کوروش زارعی افزود: طبق اصل قانون 50، هر شهروندی مسئول حفاظت از محیط زیست و دفاع از آن است لذا ضرورت دارد از تخریب طبیعت جلوگیری کرد.

غریب سجادی عضو شورای شهر سنندج به کالا سازی محیط زیست اشاره کرد و گفت : تازمانی که نگاه انسان به طبیعت جزیره ای باشد این چالش در طبیعت ماندگار است.

 غریب سجادی بیان کرد: سدسازی در استان کردستان به فاجعه محیط زیستی تبدیل شده که متاسفانه مدیریت این سدها در اختیار استان نیست.

 آرام عزیزی معاون آموزشی دانشگاه پیام نور سنندج، اذعان کرد: مهمترین چالش محیط زیستی، مسئله آب است که در این میان عدم مدیریت صحیح منابع آبی مشکلات محیط زیستی فراوانی را ایجاد کرده است.

آرام عزیزی تصریح کرد: حفظ محیط زیست توسط نسل امروز منجربه  نفع و استفاده بهینه آیندگان از این نعمت خدادادی خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پژوهش محیط زیست کردستان در ادامه این نشست علمی  با بیان اینکه دانش ما به حدی نیست که طبیعت را قیمت گذاری کند، اذعان کرد: امروزه به محیط زیست به عنوان کالا و درآمد زایی می نگرند در حالی که این تفکر اشتباه محض است چراکه  نمی توان روی طبیعت قیمت  و ارزش گذاری کرد.

 نبی احسنی خاطرنشان کرد: حدود 60 درصد اکسیژن دنیا از جنگل های استوایی اقتباس می گردد این امر در حالی است که انسان برای تولید آن هیچ هزینه ای پرداخت نمی کند.

رئیس شورای شهر سنندج اظهار کرد: سلامت انسان به سلامت و حفظ محیط زیست بستگی دارد لذا ادامه حیات بدون اکوسیستم، مقدور نیست.

جلال شریعتی در پایان این نشست علمی با بیان اینکه به نسبت آلاینده های محیط زیستی، کیفیت زندکی رکود می یابد، یادآور شد: انسان در تمام مراحل زندگی نیازمند طبیعت پاک است.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر