۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۳۲۸۸۹
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی خبر داد:
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به تراکم جمعیتی شمال شهر و تراکم بیمه شدگان تامین اجتماعی در این منطقه و بحث های پدافند غیرعامل وجود احداث یک مرکز درمانی در این منطقه از شهر وجود دارد.

به گزارش خبرنگارپایداری ملی، فرزاد فیروزی امروز (28 بهمن) در جلسه شورای شهر بیرجند اظهار کرد: چندسالی است که پیگری پروژه احداث مرکز درمانی در شمال شهر بیرجند هستیم.

 وی با بیان اینکه تاکنون تامین اجتماعی دو مرکز شهید رحیمی و بیمارستان حضرت ابوالفضل(علیه السلام) در شهر بیرجند با ظرفیت 220 تخت احداث و توسعه داده، افزود: هنوز هم برنامه توسعه‌ای برای این دو بیمارستان داریم و لذا ابتدا مقاومت زیادی از سوی سازمان تامین اجتماعی برای احداث مرکز درمانی در شمال شهر بیرجند وجود داشت.

 مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به تراکم جمعیتی شمال شهر و تراکم بیمه شدگان تامین اجتماعی در این منطقه و بحث های پدافند غیرعامل وجود احداث یک مرکز درمانی در این منطقه از شهر وجود داشت که در سفر وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به استان یک قول شفاهی از رئیس سازمان تامین اجتماعی در این خصوص گرفته شد.

 فیروزی با تاکید بر اینکه بلافاصله بعد از سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان خراسان جنوبی فعالیت خود را شروع کردیم، گفت: در حال حاضر اداره راه و مسکن و شهرسازی در مجاورت خیابان 9 دی مهرشهر یک قطعه زمین با 14 هزار متر مربع با کاربری درمانی به ما معرفی کرده است و کارشناسان ستادی زمین را بازدید کردند و صورت جلسه داخلی نوشته شد.

 وی با اشاره به اینکه اکنون منتظر هستیم که تسهیلاتی در استان برای این مهم به دست بیاوریم، ادامه داد: اگر شورای شهر در بحث زمین همکاری کند روندکار احداث این مرکز درمانی در شمال شهر تسریع خواهد شد.

 مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اگر زمین رایگانی در اختیار تامین اجتماعی قرار گیرد مرکز درمانی شمال شهر بیرجند را یکساله احداث می کند.

 فیروزی با بیان اینکه در قضیه پروانه مرکز درمانی نیز درخواست است تا شهرداری و شورای شهر بیرجند همکاری داشته باشند، یادآور شد: در قضیه صدور پروانه بیمارستان میلاد تجربه خوبی نداریم و یک سال و نیم به دلیل تاخیر در صدور پروانه خسارت دیدیم و 4 سال تاخیر در پروژه ایجاد شد.

 وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی خراسان جنوبی در شاخص تخت نسبت به بیمه‌شدگان رتبه اول کشور را دارد، بیان کرد: در چند روز گذشته احداث مرکز درمانی در شمال شهر بیرجند

 مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در مهرشهر 40 درصد مردم بیمه تامین اجتماعی و 60 درصد دارای بیمه روستایی و سلامت هستند، بیان کرد: اگر مرکز درمانی در شمال شهر بیرجند احداث شود و دانشگاه علوم پزشکی مایل باشد ما می‌توانیم فضایی را در اختیارشان قرار دهیم تا خدمات درمانی به بیمه شدگان روستایی و سلامت ارائه دهند چون این بیمه شدگان در پروسه خدماتی تامین اجتماعی نیستند و آزاد حساب می‌شوند.

 فیروزی افزود: همچنین می‌توان با انعقاد قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی ما خدمات را با تعرفه‌های مصوب به این بیمه شدگان ارائه دهیم و سال آینده تعرفه عمومی نخواهد بود و تعرفه دولتی می‌شود و نرخ‌های برای ما که در استان محروم قرار داریم ارزان و بهتر می‌شود.

 

وی در پایان خبر داد که در چند روز گذشته اعتبار احداث پروژه مرکز درمانی در شمال شهر بیرجند در بودجه سال 97 در صدر اولویتهای کشور گنجانده شد و در ادامه باید برای جذب این اعتبار تلاش شود.

 


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر