۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۳۲۷۷۴
سردار جلالی:
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور بر تغییر نقش شبکه های پیام رسان و شبکه های اجتماعی تاکید وبیان داشت:کار کرد شبکه های اجتماعی و پیام رسان از ارتباطات و توسعه فرهنگی و اجتماعی به یک کارکرد کامل در همه ابعاد توسعه تغییر یافته است.
به گزارش خبرنگار پایدرای ملی، سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در جمع پاسداران سپاه علی بن ابیطالب(ع)استان قم در سالروز عملیات والفجر8 و روز حفاظت واطلاعات ضمن گرامیداشت شهدای انقلاب و دفاع مقدس خصوصا عملیات غرور آفرین والفجر8 در خصوص تهدیدات و فرصت های پیش روی کشور در فضای سایبری مطالبی عنوان نمود.

"نگاه آمریکا و دشمن حوزه چیست؟"

سردار جلالی با اشاره به سند 2015 و 2016 گفت آمریکا تلاش می کند:

- با توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه فضای سایبری مدل جدید حکمرانی و اداره جهان را رقم بزند.

- چند شرکت متعلق به آمریکا زیرساخت های جهانی اینترنت و سرورهای آنها را اداره و مدیریت می کند.

- درمدل و استراتژی تغییر و نفوذ در جهان روی سه نکته و مولفه متمرکز شده اند ؛

الف- تاکید بر تمرکز بر کارآفرینان و ساماندهی آنان

ب- توسعه فضای سایبری و فناوری ارتباطات

ج - تاکید بر حوزه جوانان و زنان

"بیانیه جدید تلگرام چه می گوید؟"

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور بیان داشت: در شبکه پیام رسان تلگرام در بیانیه جدید خود (white paper ) که منتشر کرده است یک برنامه توسعه و ابزار آلات و امکانات را در زمان بندی مشخص اعلام نموده  و در این بیانیه روی چند نکته تاکید دارد؛

1- شبکه پیام رسان تلگرام در یک برنامه زمان بندی شده قابلیت های جدیدی را در نسخه های جدید ارائه می دهد.

2-خدمات عمومی را بر بستر شبکه پیام رسان در قالب اقتصاد دیجیتال فعال خواهد نمود.

3- از فناوری بلاک چینی(blouk chain) که نوع مدل رمزگذاری شده این فناوری است قابلیت کنترل، فیلترینگ و قطع را از دولت ها و حکومت ها سلب می کند.

4- در چند ماه آینده پول اینترنتی و رمز گذاری شده "گرام" در قالب

(crypto carrency) فعال خواهد شد و با یک برنامه برای فروش این پول اینترنتی امکان جذب منابع ارزی را خواهد داشت.

5- شبکه پیام رسان تلگرام در این بیانیه تاکید کرده است که تلاش می نماید تا با استفاده از شبکه دریافت و پرداخت پول خدمات دایر شده را نیز با احتمال استفاده ازتسهیلات، شبکه بانکی در اختیار بگیرد.

"نقش شبکه های پیام رسان و شبکه های اجتماعی نقش سبک زندگی مدرن است"

دکتر غلامرضا جلالی بر تغییر نقش شبکه های پیام رسان و شبکه های اجتماعی تاکید وبیان نمود ؛شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها از یک کارکرد صرفا ارتباطات و توسعه فرهنگی و اجتماعی به یک کارکرد کامل در همه ابعاد توسعه یافته است.این شبکه ها پیام رسان در بستر اجتماعی ، فرهنگی، مهندسی اجتماعی ، سیاسی، شغل های عمومی ،دریافت و پرداخت و کار بانکی ،پول اینترنتی رمزگذاری شده وفعال خواهند بود.

وی گفت:از طرف دیگر همه شبکه های اجتماعی تلاش دارند تا ارتباط مردم را خارج از کنترل مدیریت دولت ها سازماندهی نموده و حتی نظام دریافت و پرداخت را بدون هیچ ارتباط و کنترلی ازبانک مرکزی کشورها انجام دهند.

"یک دولت دیگردر درون دولت ها وحکومت ها در حال تشکیل است"

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشوربا بیان اینکه این به مفهوم تشکیل و ساماندهی و اداره مردم در بستر شبکه اجتماعی و پیام رسان مدرن خارج از کنترل دولت و حکومت مرکزی هر کشوراست گفت:یعنی تشکیل یک دولت سایبری مستقل دردرون دولت و به مفهوم نفی حاکمیت ملی و اگر خدای ناکرده برای شما در این فضا مشکل بوجود بیاید، پول شما دزدی شود یا هتک حرمت آبرویی از شما شود و یا خدای نکرده بچه شما را تشویق به خودکشی کنند و این اقدام اتفاق بی افتد،نظام قضایی ما قادر به دستگیری محاکمه و مجازات مجرم نخواهد بود و این یعنی نقص حاکمیت ملی از بعد قضایی است ،بنابراین نگاه ما به شبکه پیام رسان مدرن دیگر صرفا یک شبکه اجتماعی معمولی نیست بلکه یک سبک مدرن زندگی است،دولت نمی تواند در این فضا بی تفاوت باشد. مسئله اعمال حاکمیت وایجاد زیر ساخت های ایجاد حاکمیت ملی بعهده حکومت و دولت است.

"دولت و وزارت ارتباطات نباید نسبت به زیر ساخت شبکه پیام رسان ملی بی تفاوت باشد"

سردارجلالی گفت:همانطور که دولت زیرساخت ها و ارتباطات سیار و همراه را توسعه داده و سیم کارت و ارتباط را درب منزل و روی گوشی تحویل مردم می دهند بنابراین مکلف است،زیرساخت حاکمیت ملی را در شبکه پیام رسان و شبکه اجتماعی ملی برای مردم ایجاد نماید.

وی در خاتمه اظهار داشت؛اینکه دولت محترم و وزیر عزیز بسیجی ارتباطات و فناوری ارتباطات بگوید باید بخش خصوصی آن را حل نماید قابل قبول نیست ،اگر نگاه دولت به شبکه های اجتماعی کامل و جامع باشد و آن را بعنوان یک زیرساخت و سبک زندگی ملی مدرن تعریف نماید باید زیرساخت های آن که حاکمیت ملی و حقوق مردم حفظ شود،زیرساخت های آن که می تواند اعمال حاکمیت ملی و حقوق حقه مردم را در این فضا حفظ نماید بعهده دولت محترم است ،البته این نظر و برداشت حقیر از مدل جدید تهدیدات سایبری مبنی بر شبکه های و حفظ حقوق حقه مردم و امنیت ملی می باشد



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر