۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۳۲۶۵۷
مانور مشترک خروج اضطراری به‌دلیل وقوع زلزله در منطقه جنوب شرق، شهرک نفت و مرکز انتقال نفت رفسنجان با مشارکت مدیریت منطقه فارس، کمیته پدافند غیرعامل، سازمان هلال احمر، مرکز فوریت‌های پزشکی و ستاد بحران شهرستان رفسنجان برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی، یاسر دهقانی، رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست منطقه جنوب شرق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران هدف برگزاری این مانور را افزایش آمادگی، سنجیدن توان کارکنان منطقه و سازمان‌های مربوط با مدیریت بحران شهرستان در مواجهه با زلزله و حوادث طبیعی غیرمترقبه عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری مانور در واقع شبیه‌سازی و پیش‌بینی وقوع احتمالات مختلف است تا از این طریق توان عملکردی واحدهای فنی، عملیاتی و ستادی منطقه را برای مقابله با شرایط بحرانی سنجید و افزایش داد.

دهقانی افزود: این مانور در راستای کسب آمادگی در مواجهه نقاط آسیب‌پذیر منطقه از جمله ساختمان‌های اداری، انبارها، منازل مسکونی و شهرک نفت در راستای پیشگیری یا کاهش خسارات ناشی از بروز زمین لرزه احتمالی برگزار شد تا با پیش‌بینی همه حوادث رخ‌داده و کسب آمادگی‌های لازم توان مدیریت مقابله را کسب کنیم.

وی با اشاره به مشارکت کمیته پدافند غیرعامل، مرکز فوریت‌های پزشکی و سازمان هلال احمر شهرستان رفسنجان در این مانور تصریح کرد: به‌منظور کنترل شرایط عملیاتی، منطقه فارس به‌عنوان معین در این مانور حضور و مشارکت داشت.

دهقانی در ادامه به تشریح احتمالات و ابعاد بحران احتمالی پرداخت و یادآور شد: در ابتدای مانور با پیش‌بینی احتمال وقوع زلزله در بخش اداری، مرکز انتقال نفت رفسنجان و شهرک نفت رفسنجان بلافاصله اعلام وضعیت اضطراری شد و تمام کارکنان و ساکنان شهرک از ساختمان‌ها خارج شده و به محل تجمع ایمن رفتند تا با جلوگیری از حریق احتمالی از وخامت اوضاع کاسته شود.

وی گفت: مسئولیت امنیت منطقه نیز با همکاری نیروهای بسیج برعهده نیروهای حراست گذاشته و به‌علت تعطیلی ساختمان مرکزی خطوط انتقال فرآورده از کنترل و نظارت خارج شد که با تلاش کارکنان و نیروهای امدادی عملیات انتقال فرآورده‌های نفتی به حالت عادی برگشت.

دهقانی ضمن تشکر از مدیریت کمیته پدافند غیرعامل، مرکز فوریت‌های پزشکی، سازمان هلال‌احمر شهرستان رفسنجان و مدیریت منطقه فارس تأکید کرد: حوادث غیرمترقبه نظیر زمین لرزه‌ غیرقابل پیشگیری بوده اما می‌توان از شدت حوادث با بکارگیری تدابیر، مقاوم‌سازی سازه‌ها و نظارت صحیح در ساختمان‌سازی از افزایش خسارات احتمالی جلوگیری کر..

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر