۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۳۲۵۶
رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان:
منیری فر با اشاره به اهمیت ایجاد بانک ژن در آذربایجان شرقی افزود: ایجاد بانک ذخایر ژنتیکی گیاهی و جانوری در استان می تواند در مسیر اهداف حرکتهای ستاد پدافند غیرعامل موثر باشد.
حسن منیری فر درگفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان می توان با تعریف ساز و کار مناسب نسبت به ایجاد و نگهداری و ذخایر ژنتیکی گیاهی و جانوری اقدام کرد گفت: این حرکت می تواند گامی بسیار مهم در صیانت و توسعه ارقام ژنی و ایجاد ژرم پلاسم های منطقه‌یی باشد.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد بانک ژن در آذربایجان شرقی افزود: ایجاد بانک ذخایر ژنتیکی گیاهی و جانوری در استان می تواند در مسیر اهداف حرکتهای ستاد پدافند غیرعامل موثر باشد.

منیری فر با تاکید به این مطلب که ایجاد بانک ژن گیاهی و جانوری در استان می تواند فرصتی مغتنم به منظور توسعه و ارتقای فعالیت‌های علمی و پژوهشی مرتبط این مرکز در سطح منطقه‌یی و بین المللی به شمار رود، افزود: امیدوارم با هم افزایی فعالیت های تمام دستگاههای نقش آفرین در این موقعیت مهم، بتوانیم گامی مهم در حفاظت و بهره‌برداری بهینه از ذخایر ژنتیکی دامی و گیاهی استان و کشور برداشته و قطعاً بانک ژن کمک زیادی به طبقه بندی و تعیین گونه و زیرگونه های جانوری در کشور کرده و موجب می شود گونه ها را از خطر انقراض حفظ کنیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر