۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۳۲۴۳۰
فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری باند هکر‌های حرفه‌ای با هک حدود ۱۰هزار سایت و اکانت شبکه خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری باند هکر‌های حرفه‌ای که با هک گسترده سایت‌ها، اکانت شبکه‌های اجتماعی و از حساب کاربران برداشت غیرمجاز می‌کردند در عملیات پلیس فتای این استان خبر داد.
سردلار عزیزی گفت: اعضای این باند به سرقت اطلاعات ۲هزار و ۸۰۰حساب بانکی و برداشت غیرمجاز از ۷میلیارد ریال وجه نقد از اطلاعات به دست آمده و هک ۹هزار و ۶۵۵سایت و اکانت شبکه اجتماعی اعتراف کردند.
وی افزود: با اقدامات فنی و تخصصی پلیس، ۴نفر از اعضای این باند هک سایبری که در ۳ استان مختلف زندگی می‌کردند، شناسایی و در عملیات‌های جداگانه دستگیرشدندازآن‌ها تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی مورد استفاده اقدامات مجرمانه کشف و ضبط شد.
وی اضافه کرد: شیوه این باند هک سایبری به این گونه بوده است که کاربر با نصب این برنامه‌ها برای فعال سازی و پرداخت وجهی ناچیز به درگاه جعلی یک بانک هدایت و به محض ورود اطلاعات، کلیه داده‌ها و مشخصات حسابش سرقت و از این اطلاعات برای برداشت‌های غیرمجاز استفاده می‌شده است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: با شکایت یکی از شهروندان اراکی و با ارجاع پرونده‌های مشابه در شهر‌های دیگر استان مرکزی مشخص شد، یک باند حرفه‌ای با عنوان نرم افزار‌های جعلی با نام کمیاب، صیغه یاب، همدم یاب، ماهواره جیبی و ماهواره اندرویدی تبلیغات گسترده‌ای رادر شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه این باند از روش های پیچیده ای بای کلاعبرداری استفاده می کردند، بیان کرد: اعضای این باند هک سایبری، برای پولشویی و فرار از قانون از شگرد‌های بسیار پیچیده‌ای برای ناشناس ماندن این اقدام مجرمانه خود، استفاده می‌کردند و در بازجویی اذعان کردند که در فضای مجازی و از طریق شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر آشنا شده و ارتباط برقرار می‌کرده اند.
سردار عزیزی گفت: پس از انجام تحقیقات تخصصی بر روی تجهیزات رایانه‌ای و مخابراتی اعضای این باند، اطلاعات ۲هزار و ۸۰۰ حساب کشف و همچنین در بررسی‌های انجام شده، مبلغ برداشت‌های غیرمجاز بیش از ۷میلیارد و ۲۳۰میلیون ریال برآورد شد که تا کنون با اقدامات انجام شده مبلغ ۵میلیارد ریال از مبلغ مذکور به مالباختگان برگردانده شده است.
وی افزود: در تحقیقات تکمیلی پلیس، مشخص شد اعضای این باند علاوه بر عمل مجرمانه در خصوص برداشت وجه، در حوزه هک سایت‌های اینترنتی نیز فعالیت داشته اند و در فعالیت‌های مجرمانه آنان ۸هزار و ۸۵۵سایت داخلی و خارجی و شش هزار و ۸۰۰ اکانت اینستاگرام هک شده بود.
فرمانده انتظامی استان مرکزی از کسانی که به این روش از آن‌ها سرقت شده است، خواست برای طرح شکایت از طریق شماره تلفن‌های ۰۸۶۲۱۸۴۰۶۸، ۰۸۶۲۱۸۴۰۶۹ با پلیس فتا استان مرکزی تماس بگیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر