۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۳۲۳۶۴
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد، خواستار توجه جدی به اقدامات پدافندی و حفاظتی منابع آب استان یزد شد.
به گزارش پایداری ملی، محمدصادق طهماسبی در همایش و کارگاه آموزشی برنامه ایمنی آب استان یزد در سالن همایش‌های باقرالعلوم اظهار داشت: نقش آب در طراوت، شادابی و سلامت جوامع بشری بسیار حائز اهمیت است و قدر و ارزش آب در زندگی کویرنشینان به عنوان پایه گذاران تمدن صلح جوی کاریزی در توسعه فعالیت های آنها از دیرباز محترم بوده است.

وی افزود: ایرانیان همواره در طول تاریخ ضمن ارج نهادن به این مایه حیات، آب را به عنوان گوهره سلامت و بهداشت و حفظ آن را جزو وظایف انسانی و دینی خود می دانسته اند که استحصال آب به وسیله سازه بومی قنات و رصد و پایش روزانه آب استحصالی به وسیله یک ارگانیزم زنده از ابتکار ایرانیان بوده است.

طهماسبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز از این دانش به صورت پیشرفته‌تر و استفاده همزمان از سنسورهای تابشی و پایش لحظه ای حیات ارگانیزم زنده در کنار واحدهای آزمایشگاهی و گندزدایی پیشرفته به صورت روزانه استفاده می شود که شایسته است از تلاش‌های شبانه روزی شرکت های آب منطقه ای، آب و فاضلاب شهری و روستایی و مدیریت مرکز بهداشت یزد که مراقبت و مواظبت از آب آشامیدنی مردم را برعهده دارند، تشکر کنم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد بیان کرد: به علت تغییر سبک زندگی و تبدیل شدن شهرها به مراکز فعالیت های مختلف نوین و صنایع آلاینده ای که در جوار این جوامع شکل گرفته است و استان یزد نیز از این قاعده مستثنی نیست، ضروری است سلامت آب از بدو ورود آلاینده‌های شیمیایی و صنعتی به داخل منابع اندک آب شیرین زیرزمینی که به عنوان تنها منابع بومی مناطق کویری از آن یاد می شود به صورت جدی مدنظر قرار گرفته و مراقبت شود.

وی ادامه داد: ملکول آب دارای بارهای مثبت و منفی است و به عنوان یک ملکول قطبی جاذب یون های فعال مثبت و منفی از طریق آلاینده ها وارد سفره زیرزمینی می شود و توانایی تشکیل کمپلکس های زیان آور برای سلامت انسان و محیط زیست را دارد و به اصطلاح علم شیمی به عنوان یک ملکول زنده از آن یاد می شود.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان یزد افزود: اگر شرایط برای انجام واکنش‌های شیمیایی آب به این صورت پیش بیاید و با عناصری که توسط ما به واسطه فعالیت‌های صنعتی تولید می شود، ترکیب یابد در نهایت سلامت آب به خطر می افتد و در نتیجه سلامت و حیات بهره‌برداران از این مایه زندگی و گوهره سلامت نیز دچار مخاطره می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر