۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۳۲۳۳۸
مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای(ماهر) نسبت به پیش بینی جهانی از تهدیدات سایبری برای ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۸ هشدار داد.
به گزارش پایداری ملی، امروزه، پول رمزنگاری شده تنها به متخصصان حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات محدود نمی شود و ارزهای دیجیتالی بیش از آنچه که مردم متوجه شده اند، بر زندگی روزمره آنها تأثیر گذاشته و به سرعت به یک هدف جذاب برای مجرمان سایبری تبدیل شده است.

برخی از تهدیدات سایبری از پرداخت های الکترونیکی، نشأت گرفته شده اند، مانند تغییر آدرس کیف پول مقصد در حین تراکنش ها، سرقت کیف پول الکترونیکی و موارد دیگر. با این حال، پول های رمزنگاری شده منجر به ایجاد روش های جدید و بی سابقه ای برای کسب درآمد از اقدامات خرابکارانه شده اند.

اما این پول های رمزنگاری شده در سال 2017 چه وضعیتی داشتند؟ در هشت ماهه نخست سال ۲۰۱۷، محصولات آزمایشگاه کسپرسکی ۶۵.۱ میلیون کاربر را از استخراج کننده‌های مخرب پول رمزنگاری شده محافظت کرد و انتظار می رود که این رقم تا پایان این سال به بیش از دو میلیون نفر رسیده باشد. علاوه بر این، پس از گذشت چند سال، در سال ۲۰۱۷ بازگشت سارقان «بیت کوین» نیز دیده شد.

مجرمان سایبری به سرعت توجه خود را به سمت سودآورترین طرح های پول سازی معطوف خواهند کرد و به این ترتیب احتمالاً ۲۰۱۸ سال استخراج کنندگان مخرب در وب خواهد بود
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر