۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۳۱۹۸
وزیر ارتباطات:
وزیر ارتباطات گفت: ایران به عنوان یکی از کشورهای امن و باثبات، ظرفیت انتقال ارتباطات بین‌الملل را دارد و در پروژه ارتباطی ایران و اروپا، چون بیشترین مسیر فیبر نوری توسط ایران آماده شده بیشترین درآمد نیز متعلق به ایران خواهد بود.

محمد حسن نامی  در مراسم افتتاح سه پروژه ملی شرکت ارتباطات زیرساخت اظهار داشت: ایران از یک سو با کشورهای شمالی و از سوی دیگر با تنگه هرمز به عنوان یکی از مهم‌ترین check point های دنیا در ارتباط است.

وی افزود: نقاط check point به نقاطی گفته می‌شود که بیش از 65 درصد از تجارت جهانی از آنجا انجام می‌شود و نقطه جایگزینی ندارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: این جایگاه استراتژیک نشان‌دهنده اهمیت توسعه ارتباطات به عنوان پیشران همه حوزه‌ها از جمله حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

وزیر ارتباطات گفت: ایران به عنوان یکی از کشورهای امن و با ثبات این ظرفیت را دارد تا ارتباطات بین‌الملل را منتقل کند و با توجه به اینکه در این کنسرسیوم، ایران بیشترین سهم را دارد و بیشترین مسیر فیبرنوری در این پروژه توسط کشورمان آماده شده و بیشترین درآمد در این بخش متعلق به ایران خواهد بود.

نامی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع امنیت در حوزه ارتباطات و فضای مجازی، توسعه سوئیچ‌های بین‌المللی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: امروزه هکرها اهداف خود را از دورترین نقاط مورد حمله قرار می‌دهند که با توجه به افراد تحصیلکرده و متخصص موجود در این حوزه در کشورمان و همچنین بسترهای امن مهیا شده در این بخش، توانایی مقابله با این دست حملات به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: بستر ارایه خدمات و دولت الکترونیکی، فیبر نوری است که امروز و به دست توانمند متخصصان داخلی بیش از 65 هزار کیلومتر فیبر نوری توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عملیاتی شده است.

وی افزود : تاکنون رشد قابل توجهی در جهت توسعه ICT در کشور عملیاتی شد، و با توجه به زیرساخت های مهیا شده طی دو سال آینده شاهد یک جهش بزرگ در این حوزه خواهیم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر