۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۳۱۹۶۸
عضو هیأت علمی دانشگاه قم:
عضو هیأت علمی دانشگاه قم گفت: هزینه جنگ سایبری خیلی کمتر از جنگ واقعی است، اما خسارت این نوع از جنگ معادل جنگ واقعی است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، یعقوب فرجامی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به وضعیت تولید محتوا در استان قم اظهار کرد: این استان به دلیل تولید محتوا و وجود دیتاسنترها نسبت به مساحت و جمعیت خود در خاورمیانه نظیر ندارد، باید سیاست قوی برای مقابله با تهدیدات سایبری در استان قم اتخاذ شود.

وی ادامه داد: تهدیدات ناشی از فضای سایبری به حدی رسیده است که بسیاری از کشورها همچون ژاپن و چین اقدام به تشکیل ارتش سایبری و واحد تخصصی دفاع و تهاجم سایبری کرده‌اند.

عضو هیأت علمی دانشگاه قم افزود: امروزه حجم و اندازه تهدیدات و خسارات ناشی از فضای سایبری در مقایسه با گذشته باورنکردنی است، در زمینه متخصصان امنیت سایبری در ایران کمبود جدی وجود دارد، نهادهای اداری در کشورمان در زمینه مسائلی همچون اتوماسیون و آرشیو اسناد و نامه‌ها، استانداردهای آزمون‌های سلامت و امنیت را به طور مناسبی رعایت نکردند.

فرجامی با اشاره به خسارت جنگ سایبری اظهار کرد: هزینه این جنگ یک صدم جنگ واقعی است، اما خسارت جنگ سایبری معادل جنگ واقعی است.

وی ادامه داد: حمله سایبری علیه شبکه برق بسیار ناتوان کننده‌تر از یک حمله نظامی تمام عیار است، امور دفاعی، مخابرات، بانکداری و حمل نقل از جمله زیرساخت‌های اساسی آسیب پذیر در برابر حمله سایبری هستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه قم افزود: کشورهای اروپایی برای مقابله با تهدیدات سایبری چندین رزمایش را برگزار کردند، ناتو هم به دنبال برگزاری رزمایشی در این خصوص است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر