۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۷
کد خبر: ۳۱۹۲
پروژه بزرگراه ارتباطی ایران- اروپا EPEG، افتتاح پروژه 5 هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری و سوئیچ VOIP بین الملل امروز با حضور وزير ارتباطات افتتاح شد.
نامی در افتتاح سه پروژه بزرگراه ارتباطی ایران- اروپا EPEG، افتتاح پروژه 5 هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری و سوئیچ VOIP بین الملل افزود: پروژه بزرگراه ارتباطی ایران – اروپا EPEG به طول 8 هزار کیلومتر از فرانکفورت آلمان آغاز و با عبور از چند کشور اروپایی، روسیه و پس از گذر از میهن عزیزمان از بندر جاسک به بندر باراکای عمان متصل می گردد.

وی ادامه داد: کنسرسیومEPEG شامل شرکت های روش تلکوم، شرکت ارتباطات زیر ساخت و عمان تل است و جایگزین مطمئنی برای ترانزیت ارتباطات از اروپا به آسیا خواهد بود و این مهم باعث تبدیل ایران به بزرگراه منطقه می شود و از این پس نقش کلیدی در ارتباطات بین المل خواهد داشت و از مزیت های این پروژه اشتغال زایی و درآمد زایی آن است.

نامی اظهار داشت: پروژه دیگر 5 هزار کیلومتری شبکه فیبرنوری ست که شرکت ارتباطات زیر ساخت تنها متولی اجرای شبکه های فیبرنوری در سطح کشور برای برقراری ارتباطات ملی و بین المللی است در این راستا با برنامه ریزی های انجام شده در سال 1391 شبکه فیبرنوری زیرساخت کشور به میزان 5 هزار کیلومتر توسعه یافت و وسعت آن به بیش از 53 هزار کیلومتر رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: سومین پروژه سوئیچ VOIP بین الملل است شرکت ارتباطات زیر ساخت با توجه به وظایف محوله از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تنها تامین کننده ارتباطات در سطح بین المللی برای شبکه های ثابت، سیار و رومینگ بین الملل کشور است و با توجه به فراگیر شدن و رشد روز افزون ارتباطات صادره VOIP بین الملل کشور ایجاد سامانه ای برای کنترل و مدیریت در این ارتباطات ضروری است و در حال حاضر شرکت ارتباطات زیر ساخت ارتباطات بین الملل کشور را از طریق مراکز سوئیچ بین الملل موجود که مبتنی بر فناوری مداری است تامین می  کند.

وی خاطر نشان کرد: ساماندهی ارتباطات بین الملل کشور، افزایش ضریب پایداری و امنیت ارتباطاتVOIP بین الملل کشور، جلوگیری از ترانزیت ترافیک وارده بین الملل غیرمجاز، کاهش هزینه ارتباطات بین الملل کشور و افزایش کیفیت سرویس ارتباطات VOIT بین الملل کشور از مزایای VOIP است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر