۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۳۱۸۲۶
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان تاکید کرد:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان با توجه به شیطنت‌های دنیای استکبار و دشمنی آشکار با ایران و تنوع حوادث طبیعی در ایران معتقد است که باید در حوزه‌های مختلف به دفاع غیرنظامی توجه بیشتری شود.
به گزارش پایداری ملی، ایرج کارخایی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: باید اصول، قوانین و دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل مورد توجه جدی قرار گرفته و با حساسیت دنبال شوند.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن اصول و موازین پدافند غیرعامل مصونیت‌سازند، افزود: ما در مقطعی از تاریخ با جنگ سخت و آشکار استکبار روبرو بودیم که این دوران با مجاهدت و ایثارگری جوانان این مرز و بوم با پیروزی پشت سر گذاشته شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه امروز نیز همان دشمنان تاب دیدن عزت و شوکت جمهوری اسلامی را ندارند تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی همواره به‌دنبال ضربه‌زدن به کشور و نظام بودند و هر موقع فرصتی بیابند از آن برای ضربه‌زدن به کشور و ناامیدی مردم استفاده می‌کنند لذا باید با بهره‌گیری از الزامات پدافندغیرعامل این تهدیدات را خنثی کنیم.

کارخائی، رصد مداوم تهدیدات را امری ضروری برشمرد و گفت: در واقع سازمان و ادارات کل پدافند غیرعامل، کانال و مراکزی هستند که به رصد و تحلیل این تهدیدات می‌پردازند در حقیقت پدافند غیرعامل در جست‌وجوی این است که کشور را در برابر این تهدیدات بالقوه که روز به روز از ناحیه دشمنان نیز زیاد و به آنها دامن زده می‌شود، مصون نگه دارد.

وی از فضای سایبری به عنوان یک تهدید مهم در فضای فعلی نام برد و گفت: فضای سایبری یکی از تهدیداتی است که دشمن امروز بر روی آن دست گذاشته و سرمایه‌گذاری کلانی در این بخش با هدف ضربه‌زدن به کشور انجام داده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه امروزه اکثر قریب به اتفاق حوزه‌های خدمات‌رسان و زیرساخت‌های ما وابسته به فضای مجازی هستند بیان کرد: این فضا امروز با زندگی ما عجین شده و همین می‌طلبد با هوشیاری بیشتری به این فضای مهم توجه شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های ما چه در حوزه برق و انرژی و مخابرات و چه در حوزه‌های خدماتی همچون بیمارستان‌ها و مراکز علمی و...با فناوری‌ها عجین شدند، اضافه کرد: باید ضمن بهره‌برداری از فرصتی که این فناوری‌ها ایجاد کردند، مسائل امنیتی و ایمنی این حوزه‌ها نیز مورد توجه جدی قرار گیرد تا از این ناحیه آسیبی به کشور و مردم وارد نشود.

کارخائی با اشاره به اینکه ایران کشور حادثه‌خیزی است، به وقوع زلزله‌های متعدد اخیر در کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: امروز هم عموم مردم و هم دستگاه‌های متولی ساخت و ساز چه در حوزه ساخت و ساز دستگاه‌ها و واحدهای مهم تولیدی و عمومی و چه در مناطق شهری و روستایی به این نتیجه رسیدند که باید توجه جدی‌تری به الزامات پدافند غیرعامل داشته باشند تا از جان و مال مردم و سرمایه‌های کشور در برابر خطرات طبیعی و آسیب‌ها محافظت بیشتری کنند.

عضو شورای پدافند غیرعامل استان سمنان با اذعان به اینکه باید پدافند غیرعامل به فرهنگ و باور عمومی تبدیل شود افزود: تهدیدات دشمن، دائمی است و لذا باید برای رویارویی با این تهدیدات آمادگی همیشگی داشته باشیم.

وی از ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مقابله با تهدیدات احتمالی در همه استان‌ها خبر داد و گفت: تشکیل شورای پدافند غیرعامل در استان‌ها که ریاست آن به عهده عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان است و اکثر دستگاه‌های مهم امنیتی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و خدمات‌رسان در آن حضور دارند یکی از اقداماتی است که در سال‌هایی اخیر انجام شده است. ضمن اینکه رهبری معظم انقلاب توجه و تاکید ویژه‌ای به این حوزه دارند.




گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر