۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۶۴۲
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان:
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم و مسئولان نظام باید همواره بصیرت داشته باشند تا هر زمانی که فتنه در لباس، جایگاه و منصبی ظهور پیدا می‌کند آن را شناخته و محکوم کنند.
به گزارش پایداری ملی، آیت‌الله احمد پروایی در رشت اظهار داشت: گاهی گناه فتنه از برخی از گناهان مانند گناه قتل که مردم آن را بسیار قبیح می‌دانند هم بالاتر است بنابراین فتنه در هر جایگاه و منصبی که باشد همواره محکوم است و برای مقابله با آن باید اهل بصیرت بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هجمه‌های فراوان دشمن بر علیه انقلاب افزود: انقلاب اسلامی از ابتدای آغاز حرکت خود مورد هجمه‌های فراوانی از سوی دشمنان در داخل و خارج کشور قرار گرفت که جنگ تحمیلی در همین راستا یعنی مقابله با انقلاب و محو حکومت اسلامی انجام شد.

پروایی به ترور شخصیت‌های بزرگ توسط منافقان کوردل اشاره کرد و بیان کرد: دشمنان انقلاب از همان ابتدا برای حفظ منافع خود دست به مقابله عملی زده و با حذف فیزیکی و ترور نخبگان این مرز و بوم و مسئولان و پایه‌گذاران انقلاب اسلامی قصد نابودی آن را در سر داشتند.

وی عنوان کرد: ترور و به شهادت رساندن شخصیت‌های بزرگی مانند شهیدان بهشتی، باهنر، رجایی و مفتح و دیگر شهدای والامقام در طول تاریخ عمر پربرکت انقلاب اسلامی که با خون خود انقلاب را تضمین کردند از جمله این حرکت‌های کور بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از دلایل اعمال تحریم‌های متعدد علیه کشورمان این بود که زمانی ایران پاتوق و خلوتگاه دشمنان اسلام بود و ملت غیور ایران اسلامی با رهبری رهبر عظیم‌الشأن خود یعنی امام خمینی(ره) توانست برای همیشه پای دشمنان خود را از این سرزمین قطع کند.

وی به برنامه‌ریزی انواع فتنه‌ها در اتاق فکر دشمنان علیه ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: از آن جایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران دشمنان دیگر جایی برای خود در این کشور  نداشتند فتنه‌ها و حوادث متعددی را در اتاق‌های فکر خود برای شکست انقلاب پایه‌ریزی کردند.   

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم باید همواره هوشیار باشند و غفلت نکنند زیرا هدف دشمنان از چنین اعمال پلیدی به‌طور قطع مقابله با اسلام ناب، فکر انقلابی، تضعیف اسلام و محو حرکت اسلامی با محوریت ولایت مطلقه فقیه بوده است.

پروایی ولایت فقیه را ادامه ولایت ائمه اطهار(ع) خواند و بیان داشت: هر نعمتی که در ایران اسلامی شاهد وجود آن هستیم یقیناً از برکت وجود ولایت است زیرا ولایت فقیه در ادامه ولایت ائمه اطهار(ع) بوده و این امری است که دشمنان ایران اسلامی به‌خوبی به آن واقف شده‌اند.

وی به وقوع فتنه 88 اشاره و عنوان کرد: یکی از برنامه‌های متعددی که در این سال‌های اخیر دشمنان برای مقابله و ضربه زدن به انقلاب اسلامی آن را طراحی و اجرا کردند پس از انتخابات سال 88 و شکل‌گیری جریانی در کشور بود که مقام معظم رهبری همواره از آن به نام" فتنه" یاد کرده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: البته کسانی بوده و هستند که قصد  دارند از فتنه 88 به نام حادثه یاد کنند و آن را یک اتفاق معمولی در کشور جلوه دهند اما دیدیم که مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های خود در خصوص این جریان ناگوار همواره از واژه "فتنه" استفاده می‌کنند.

پروایی به بررسی ابعاد فتنه پرداخت و افزود: به‌علت غبارآلود بودن فضا در ایام وقوع "فتنه" عده‌ای فریب خورده و مسیر اشتباه را در پیش می‌گیرند که البته تفاوتی بین عامه مردم و خواص جامعه در این زمینه وجود ندارد و فقط کسانی که اهل بصیرت باشند از آن به سلامت نجات پیدا می‌کنند.

وی به تلاش‌ها برای کمرنگ کردن فتنه 88 از سوی برخی اشاره کرد و گفت: امروز در برخی از فضاهای مجازی و گاهی از کسانی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیتی دارند شاهد حرکت‌هایی برای کمرنگ کردن فتنه 88 هستیم که می‌گویند عده‌ای خطا کردند اما حکومت اسلامی باید از آنان بگذرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگران رهبری تصریح کرد: گاهی مواقع کسانی هستند و می‌گویند که امام حسین(ع) در واقعه کربلا از حر گذشت البته این مطلب مغلطه است زیرا زمانی امام حسین(ع) از حر گذشتند که وی  نزد ایشان به اشتباه خود اعتراف و از دشمنان اسلام اعلام برائت کرده بود.

پروایی خاطرنشان کرد: فتنه‌گران و سران فتنه نه تنها تاکنون به اشتباه خود اعتراف و بابت آن عذرخواهی نکرده‌اند بلکه شاهد آن هستیم که بر اشتباه خود حتی اصرار نیز می‌ورزند و می‌خواهند این طور وانمود کنند که از ابتدا حرف، عمل و خواسته‌هایشان منطقی و صحیح بوده است.

وی با اشاره به آسیب‌های وارده از سوی فتنه به کشور اظهار داشت: در جریان فتنه خون‌های بی‌گناه بسیاری بر زمین ریخته شد همچنین در طی آن به قرآن، سیدالشهدا(ع) و نماز جمعه توهین و بیت المال غارت شد اما با تمام این‌ها سران فتنه از فتنه‌گران اظهار بیزاری نکردند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: سران فتنه از فتنه‌گران نه تنها اظهار برائت نکردند بلکه با موضع‌گیری‌ها و سخنرانی‌های خود آب به آسیاب آنان ریختند و به امام راحل، رهبر عزیز، قانون اساسی مملکت و آرمان‌های والای انقلاب توهین کردند.

پروایی به بحث برائت از کفار اشاره کرد و بیان داشت: سران فتنه با اعمال خود قصد داشتند اصولی چون برائت از اسرائیل غاصب، آمریکا و ایادی آن در غرب و حذف کلمه اسلام از شعار ایران اسلامی که همگی جزو دستاوردهای بسیار ارزشمند انقلاب اسلامی هستند را زیر سوال ببرند.

وی با بیان اینکه بصیرت در ایام فتنه انسان را بیدار می‌کند افزود: با تمام این حوادث ناگوار، سران فتنه و فتنه‌گران از خواب غفلت خود بیدار نشدند زیرا عده‌ای از آنان معاند و عده‌ای نیز غافل بوده و برخی نیز البته با سکوتشان به نوعی به آن دامن زده و  آتش آن را شعله‌ورتر کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: برخی از افرادی که در فتنه 88 واقعاً خواب  بودند بعدها بیدار شده و اعلام برائت کردند اما کسانی که  در این ماجرا خود را به خواب زده بودند هیچ وقت از خواب غفلت بیدار نشده و نمی‌شوند زیرا آن بصیرت لازم در درونشان وجود ندارد.

پروایی خاطرنشان کرد: ریشه فتنه به ضعف ایمان، پیروی از هوای نفس، حب دنیا و شهوت مسئولیت برمی‌گردد که به‌خاطر به‌دست آوردن منصبی در  این دنیا برای خود، حکومت اسلامی با این عظمت را جلوی چشم دشمنان قسم خورده‌اش زیر سوال می‌برند.

وی بیان کرد: کسانی هستند که واقعاً نمی‌خواهند یک روز حکومت اسلامی و ولایت فقیه در این کشور حاکم باشد اما ما به این فتنه‌گران می‌گوییم که مردم ایران اسلامی بصیر هستند و تا پای جان از آرمان‌های آن دفاع کرده و همیشه پای رهبری و مرجعیت، استوار می‌مانند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم ولایتمدار گیلان با تقدیم بیش از 8 هزار شهید به انقلاب و اسلام، حضور به‌موقع در صحنه‌های مختلف انقلاب و با شهدای مدافع حرم خود ثابت کردند که همیشه برای محافظت و دفاع از اسلام آماده فداکاری و ایثار هستند.

پروایی 8 دی را افتخار مردم گیلان خواند و بیان داشت: مردم با بصیرت گیلان که افرادی همچون میرزا کوچک، شهید املاکی، حسین‌پور، عشوری و طاهرنیاها را تربیت و تقدیم انقلاب کرده‌اند  در 8 دی نیز با آن حضور به‌موقع و با صلابت برگ زرین دیگری بر افتخارات خود افزودند.

وی به خاموش کردن نطفه فتنه در 9 دی اشاره کرد و ابراز داشت: مردم ایران اسلامی نیز در جای جای کشور در حماسه بزرگ 9 دی با حضور به‌موقع خود آتش فتنه را در نطفه خاموش کرده و نشان دادند همواره بر پیروی از آرمان‌های امام  راحل و مقام معظم رهبری استوارند.

عضو مجلس خبرگران رهبری خاطرنشان کرد: اینکه تصور کنیم فتنه تمام شده درست نیست زیرا تا زمانی که حق و حقیقت و صراط مستقیم وجود دارد عده‌ای به دشمنی با آن می‌پردازند به‌طوری که از زمان خلقت حضرت آدم(ع) جنگ بین حق و باطل جریان داشته و بعد از این نیز ادامه دارد.

پروایی با تاکید بر اینکه مبارزه با طاغوت همیشه ادامه دارد افزود: در وقایع سال 88 که فتنه‌ای عظیم شکل گرفت مردم با حضور خود، فتنه‌گران و سرانشان را به خاک مذلت کشاندند و امیدواریم ملت اسلامی و به‌ویژه گیلانیان ولایتمدار باز هم  در این روز حضوری دشمن‌شکن داشته باشند.

وی به تضعیف نظام توسط برخی اشاره کرد و بیان داشت: اخیراً اتفاقاتی در گوشه و کنار کشور برای تضعیف ارکان نظام و قوه قضائیه در حال وقوع است البته ما نمی‌گوییم که قوه قضائیه معصوم و عاری از هر اشتباهی است اما یکسری افراد با این اعمال در اصل درصدد تضعیف نظام هستند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگران رهبری با تاکید بر اتحاد سه قوه ابراز داشت: وظیفه ما این است در جایی که قوه قضائیه دچار اشتباهی شده انتقاد منصفانه‌ای داشته باشیم و بعضاً نیز با همین تذکرات و انتقادات از باب امر به معروف و نهی از منکر مشکلات و مسائل برطرف می‌شود.

وی با اشاره به روحیه انقلابی قوه قضائیه در برخورد و مبارزه با مفسدان گفت: قوه قضائیه، با صلابت و اقتدار در حال مبارزه با مفسدان اقتصادی، اداری و کسانی که اموال بیت المال را غارت می‌کنند است و تا وقتی که قوه قضائیه در حال مبارزه با بی‌عدالتی در کشور است ما نیز از آنان حمایت می‌کنیم.

پروایی با تاکید بر وجود روحیه انقلابی در بین مسئولان نظام  ابراز داشت: مسئولان نظام در حقیقت خادمان مردم هستند و باید بدانند که اگر حضور به‌موقع مردم و شکست دشمنان اسلام از سوی آنان در سال 88 و در دیگر قضایای تاریخ انقلاب نبود الان شاید اینان نیز مسئولیتی در کشور نداشتند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: به‌عنوان فصل الخطاب به مردم و مسئولان می‌گویم که در این مملکت دلسوزتر از مقام معظم رهبری برای مردم و  مصالح کشور نداریم بنابراین اگر می‌خواهیم امور به‌خوبی طی شود باید همواره گوش به فرمان منویات ایشان باشیم.

پروایی با توصیه بر حفظ بصیرت در بین جوانان خاطرنشان کرد: در زمان غیبت امام عصر(عج) بر جوانان ایران اسلامی به‌عنوان نیروی محرک و بازوان قدرتمند نظام مقدس اسلامی واجب است در کنار کسب علم و تهذیب نفس همواره از ولایت مطلقه فقیه پاسداری و حفاظت کنند.

وی با بیان اینکه دین برای جوانان محدودیت ایجاد نمی‌کند گفت: جوانان باید بدانند نه تنها دین برای آنان محدودیت و مشکلی ندارد بلکه نوعی مصونیت نیز برای آنان به‌همراه دارد و از آن جایی که آینده این مملکت به‌نوعی متعلق به آنان است پس باید همواره در مسیر دین و انقلاب اسلامی بوده و در این راه تلاش کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر