۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۳۱۵۶۶
حجت الاسلام طبسی:
معاون پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه امانت در نقل موضوع و غرب‌زدگی از آفت‌های پژوهش است، گفت: غرب‌زدگی در کتاب‌های ما پر شده است.
به گزارش پایداری ملی، حجت الاسلام جعفر طبسی شامگاه سه‌شنبه در همایش «وحدت حوزه و دانشگاه، تبیین دیدگاه امام خمینی(ره)» که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، به هفته پژوهش اشاره کرد و اظهار داشت: خوب است تا بزرگانی که برای دین و مذهب بسیار تلاش کردند معرفی و شناسانده شوند.

وی به آسیب‌هایی که پژوهش را تهدید می‌کند اشاره کرد و گفت: یکی از این آسیب‌ها اشتباهاتی آیت که در زمان انتقال اطلاعات به کامپیوترها رخ می‌دهد و این آسیب در دانشگاه و حوزه وجود دارد، حال این سئوال مطرح می‌شود چه اندازه در کارهای تحقیقاتی می‌توان به کامپیوتر اعتماد کنیم؟

معاون پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، افزود: مراجعه نکردن به منابع اولیه مشکل دیگری است که در خیلی کتاب‌ها به چشم می‌خورد و دیده می‌شود در مطالب به منابع دست چند مراجعه می‌کنند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از آفت‌ها، سرقت‌های علمی است که دیده می‌شود و این موضوع بسیار امروزه رواج پیدا کرده است که در هفته پژوهش باید به آن پرداخته شود.

حجت الاسلام طبسی، با بیان اینکه امانت در نقل موضوع و غرب‌زدگی از دیگر مواردی است که پژوهش را تهدید می‌کند، گفت: غرب‌زدگی در کتاب‌های ما فراوان دیده می‌شود.

وی عنوان کرد: در این راستا معاونت پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تا کنون ۲۰۰ عنوان را چاپ کرده و بسیاری از مسائل روز را دنبال کرده است.

معاون پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، با بیان اینکه مجله فقه و اجتهاد رو به اتمام است، گفت: در رابطه با امر آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اقداماتی انجام داده است.

وی ابراز کرد: وقتی می‌توانیم کارهای خود را درست به دنیا معرفی کنیم که حوزه ماهواره در اختیار داشته باشد.

حجت الاسلام طبسی گفت: ما به وسیله ماهواره می‌توانیم حرف‌هایمان را به زبان‌های زنده دنیا برای کسانی که آن طرف دنیا هستند انتقال دهیم؛ این مشکلی در ساختار حوزه است که باید برطرف شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر