۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۳۱۴۸۷
مدیرعامل بانک پاسارگاد:
مدیرعامل بانک پاسارگاد گفت: در پی حمله سایبری ماه های گذشته به سایت بانک با مرکز هند، چین، آمریکا و... در سه روز تا ۲ هزار و ۳۰۰ برابر پهنای باند بانک اطلاعات جعلی ارسال شد اما توانمندی جوانان ایرانی برای دفاع، بر این جریان غلبه کرد.
به گزارش پایداری ملی، «مجید قاسمی» عصر شنبه در سومین همایش ملی «کارآفرینی، استقامت ملی و توسعه پایدار» افزود: کارآفرینان باید بازارشناس باشند، در غیر این صورت در مدت کوتاهی از جهان رقابت حذف می شوند.

معاون پژوهش‌های اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با به هشدار رسول اکرم (ص) درباره نگرانی از سوء تدبیر امت که فقر را ایجاد می‌کند، اشاره کرد و ادامه داد: یکی از ویژگی های کارآفرین تعهد است و باید به دنبال شیوه هایی برای ارتقای دانش خود باشد تا جامعه را دچار سوء تدبیر خود نسازد.

به گفته قاسمی، از سال 1389 بانک پاسارگاد با ایجاد و راه اندازی موسسه 'شناسا'، شناسایی طرح های نوآور را در دستور کار خود قرار داد که تاکنون تعداد زیادی از طرح های نو را شناسایی، ارزیابی و راه‌اندازی کرده است.

به گفته وی، ساخت حلزون گوش از جمله طرح‌های حمایت شده از سوی این موسسه است که تا پیش از این با قیمت یک میلیارد و 600 میلیون ریال (160 میلیون تومان) از خارج وارد می‌شد اما با تعریف طرحی در این زمینه امروز حلزون گوش با قیمت 40میلیون ریال در ایران تولید می شود.

وی گفت: شرکت 'میدکو' که مورد حمایت بانک پاسارگاد است، با 6 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری از 38 طرح از جمله طرح تولید مس کاتد با فناوری جدید حمایت می کند.

قاسمی توضیح داد: دانش مرتبط با این طرح در اوج تحریم ها از یکی از کشورهای غربی گرفته شد تا قیمت تمام شده مس کاتد به یک چهارم قیمت جهانی برسد.

وی اعلام کرد اکنون ایران صاحب این فناوری است و نمایندگی انحصاری آن را در منطقه منا دارد و این طرح در پایان دی ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام بانکی، از راه‌اندازی طرح'کافه آی تی' در دانشگاه خاتم (ص) خبر داد و افزود: در این طرح به 16 فکر برتر جایزه داده می شود و ارائه کنندگان ایده‌های برتر می توانند به دنبال تحقق آن باشند.

** قوانین، مقررات و دستورالعمل های دست و پاگیر کارآفرین
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی دانشگاه علمی و کاربردی اتاق ایران در این همایش تاکید کرد «بیشتر کارآفرینان در مسیر کارآفرینی خود با یکسری مسائل و مشکلات از جمله قوانین، مقررات و دستورالعمل های دست و پاگیر و رقابت با بخش خصوصی و نهادهای دولتی و شبه دولتی روبرویند».

«حسین میرمحمدصادقی» مساله بیکاری از مهمترین مشکلات کشور دانست و افزود: در این زمینه کارآفرینان می‌توانند کلید اصلی تحول و توسعه اقتصادی و رفع مشکلات باشند.
دبیر علمی این همایش ملی ادامه داد: کارآفرینی مبتنی بر نوآوری است که اوج آن را در کسب و کارهای نوپا (استارتاپ ها) شاهدیم.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم به توسعه برسیم باید از این کسب وکارهای نوین که خارج از فعالیت‌های سنتی بسیاری از امور را به پیش می برند حمایت کنیم.
سومین همایش ملی «کارآفرینی، استقامت ملی و توسعه پایدار» عصر امروز در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر