۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۳۱۴۱۸
برای رسیدن به یک امنیت سایبری رعایت موارد زیر الزامی می باشد. استراتژی سایبری شما باید تعریف کردن و ارتباط دادن صفحات و مدیریت ریسک اطلاعات باشد این روند را به همراه روش‌های امنیتی مرتبط به شرح زیر ، برای محافظت از کسب و کار خود در مقابل اکثر تهدیدات اینترنتی بررسی کنید.

1- آموزش و آگاهی کاربران : سیاست‌های امنیتی را برای کاربران فراهم می کند و پوشش امن و قابل قبول برای سیستم‌های سازمانی فراهم می‌کند و برنامه‌ای برای آموزش کارکنان  ایجاد کنید و کاربر را از خطرات سایبری حفظ کنید.

استراتژی سایبری برای امنیت سایبری

2-کار با موبایل درخانه : سیاست‌های کاری برای موبایل اعمال کرده و آموزش‌های لازم برای رعایت این سیاست‌ها به کارکنان داده شود و یک ساختار پایه‌ای امن برای دستگاه‌ها ایجاد کنید اطلاعات را از خطر اتصال و انتقال محافظت کنید.

3-پیکر بندی امن : نکات امنیتی را اعمال کنید و اطمینان حاصل نماییدکه پیکربندی امن کلیه سیستم‌های ict حفظ شده است یک موجودیت سیستم ایجاد کنید و یک ساختار پایه برای تمام دستگاه‌های ict تعریف کنید.

4-کنترل رسانه‌های متحرک : برای کنترل دسترسی به رسانه های قابل حمل سیاست‌های کاری را اعمال نمایید انواع رسانه‌ها و استفاده از آنها رامحدود کنید و تمامی نرم‌افزارهای مخرب را قبل از وارد کردن به سیستم‌های ادارات و شرکت‌ها اسکن نمایید.

استراتژی سایبری برای امنیت سایبری
 
5-مدیریت امتیاز کاربر: پروسه‌های مدیریت کاربری ایجاد کرده و تعداد کاربران ممتاز را محدود و نمایش امتیازات کاربری را کاهش داده و بر فعالیت کاربران نظارت نمایید دسترسی به فعالیت‌ها و لاگ‌های کاربران را کنترل کنید.

6-امنیت شبکه : شبکه را در برابر حملات داخلی و خارجی محافظت نماییدو محیط شبکه را در برابر دسترسی‌های غیرمجاز فیلتر نمایید.
 
7-جلوگیری از بدافزار: تولید سایت مربوطه و ایجاد دفاع ضد بدافزار که مناسب همه زمینه‌های کسب و کار می باشد درکلیه محیط‌های کاری بدافزارهای مخرب را شناسایی نمائید.

استراتژی سایبری برای امنیت سایبری
 
8-نظارت و پایش : استراتژی مانیتورینگ را اعمال و سیاست‌های حمایتی را گسترش دهید و بطور مستمر ict و شبکه‌ها را رصد کنید. لاگ ها را برای شناسایی فعالیت‌‎های غیر معمول که نشان دهنده حمله هستند بررسی کنید.

9- مدیریت حادثه : برای حوادث یک راه‌حل و راهکار بازیابی ایجاد کنید.طراحی‌هایی برای مدیریت حوادث آماده و تمرین کنید و آموزش‌های ویژه‌ای برای تیم مدیریت حوادث ارائه دهید. وقایع مجرمانه را برای برخورد قانونی گزارش دهید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر