۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۳۱۲۵۲
گردهمایی تخصصی پدافند غیرعامل با رویکرد “تهدیدات زیستی”برگزار شد
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، گردهمایی پدافند غیرعامل با رویکرد "تهدیدات زیستی"باسخنرانی پرفسور علی کرمی متخصص بیوتکنولوژی پزشکی از کشور دانمارک وفوق تخصص مهندسی ژنتیک از کشور آمریکا وسردار کاظمی پور جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان، در حضور جمع کثیری از مدیران ومسئولان شهری در سالن اجتماعات اداره راه وشهرسازی شهر رشت برگزار شد.

گردهمایی پدافند غیرعامل با رویکرد

سردار کاظمی پور ضمن تقدیر از حضور پرفسور کرمی ومدعوین حاضر در گردهمایی  با اشاره به پیچیدگی های تهدیدات زیستی در استان گیلان وقرار داشتن استان گیلان در رتبه های بالای مخاطرات  زیستی کل کشور، حضور پرفسور کرمی رابرای ارائه تدابیر وراهکار در راستای برون رفت از معضل تهدیدات زیستی باتعامل جمعی مسئولین ومدیران شهری وعملیاتی کردن راهکارهای مطرح، برشمرد.

گردهمایی پدافند غیرعامل با رویکرد

وی اولین ویژگی جمهوری اسلامی ایران را ایدئولوژی اسلامی عنوان کرد که ارمغان بنیانگزار انقلاب اسلامی وشهدا است. وی دستاوردهای بزرگ جهان اسلام را مرهون این ویژگی دانست وبیان کرد :دومین ویژگی جمهوری اسلامی ایران که مارا وادار میکند در بحث پدافند غیرعامل برنامه ریزی نماییم، بحث راهبردی و جغرافیای سیاسی جمهوری اسلامی ایران است. سردار کاظمی پور خاطر نشان کرد :کشور ایران جزو معدود کشورهایی است که با ۱۵کشور دیگر هم مرز است و این ویژگی اهمیت جغرافیایی بالایی دارد. جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان به تنوع آب و هوایی کشور وبهره مندی از منابع غنی نفت وگاز اشاره نمود ومهمترین ویژگی جمهوری اسلامی ایران را از دیدگاه دفاعی وامنیتی بعنوان الگویی برای جهان اسلام برشمرد.

گردهمایی پدافند غیرعامل با رویکرد

و تاکید کرد :این ویژگی در تقابل با رویه استکباری دشمنان انقلاب اسلامی است که هرروز به دنبال تهدیدهستند و از دیدگاه نظام جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدیدات جدید دشمن، ما نیازمند توجه به ابلاغیه مقام معظم رهبری در چشم انداز ۲۰ساله بند ۵با مصوبات اجرایی شورایعالی امنیت ملی وبند جیم ماده ۲۰۶مصوبه برنامه پنج ساله مجلس شورای اسلامی مبنی بر لزوم ایجاد قرارگاه زیستی در استان گیلان هستیم.سردار کاظمی پور با اشاره به ابلاغیه دولت جمهوری اسلامی ایران وستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر تشکیل قرار گاه زیستی، به بحث در پیرامون سه عامل مهم تهدیدات زیستی طبیعی، دستکاری شده ومصنوعی دشمنان پرداخت وبر لزوم گسترش اقدامات قرارگاه،منطبق بر طرح جامع ۵ساله تاکید کرد.

گردهمایی پدافند غیرعامل با رویکرد

جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان در تبیین عملکردهای انجام گرفته، اظهار داشت :سپاه پاسداران گیلان با همکاری اعضاء قرارگاه زیستی، دو طرح تهیه نمود که با تصویب شورای تامین وشورای پدافند غیرعامل استان اجرایی شد که در نهایت به کاهش آسیبها وتهدیدات زیستی استان منجر شد.

سردار کاظمی پور با اشاره به طرح جامع در حال تهیه، وبرگزاری کارگاه های آموزشی در دوره های گذشته تاکید کرد :ماباید طرح ها را در سطح استان ارائه کنیم که به فهم مشترکی از تهدیدات زیستی دست یابیم واینگونه در راستای عملیات اجرای طرح ها، تمام دستگاه ها با احساس مسئولیت اقدام نمایند ورسیدن به این معنا، نیازمند برگزاری کارگاه های تخصصی وآموزشی است.سردار کاظمی پور از همکاری سپاه پاسداران گیلان با قرارگاه زیستی در جهت تدوین شناسنامه زیستی استان گیلان خبرداد.

گردهمایی پدافند غیرعامل با رویکرد

پرفسور علی کرمی نیز در این گردهمایی تخصصی بیان کرد :استان گیلان، استان ثروتمندی است. وی با اشاره به ۳۲۰نوع گیاه دارویی در استان گیلان اذعان کرد :تنها دو نوع از گیاهان دارویی استان گیلان تجاری شده است واین در حالی است که تجاری سازی هر گیاه دارویی،به میزان چهار میلیارد  درآمد بازار ایجاد میکند. پرفسور کرمی با نقد وبررسی آمار بیکاری، سالمندان وتهدیدات زیست محیطی استان به ارائه پیشنهادات در برون رفت از معضلات پرداخت.

گردهمایی پدافند غیرعامل با رویکرد

وی، مسئولیت پذیری تمام جامعه مدیریتی استان گیلان، ایجاد سامانه جامع ردیابی ورصدی وتشکل آموزشی تیم امنیت پزشکی در حوزه تهدیدات زیستی را سه گام نخست اجرای عملیات پدافند غیرعامل برشمرد. 

کرمی به تبیین ۱۴ماموریت حائز اهمیت قرار گاه زیستی پرداخت. پرفسور کرمی با تاکید بر اینکه قرارگاه زیستی باید عملاً فعال شود نه در شعار، به تاکید جدی مقام معظم رهبری مبنی بر موارد شش گانهٔ سبک زندگی پرداخت.

گردهمایی پدافند غیرعامل با رویکرد

سرهنگ پاسدار قاسمی در ارزیابی روند اجرایی این گردهمایی گفت:تشکیل چنین جلساتی خیلی زودتر از این نیاز بود. اصل کار در این گردهمایی، توصیه به شناخت آسیبها، استفاده از فرصت های مقابله وپیگیری مدیران کل ودستگاه های اجرایی در جهت تهدیدات زیستی باتعامل و همگرایی بود.

گردهمایی پدافند غیرعامل با رویکرد

وی با اشاره به اینکه  گردهمایی تخصصی قطعاً دارای نظرات وآرای متفاوت است، بیان کرد :شاید برای برخی، عمق مطالب احصاء نشد اما سنگ بنایی بود که ما تحرکی بر مبنای پدافند غیرعامل در دستگاه های اجرایی ایجاد کنیم.سرهنگ قاسمی با اشاره به بیانات پرفسور کرمی مبنی بر اهم تهدیدات زیستی وراهکار های تقابل با آن بیان کرد :استان گیلان دچار تهدیدات زیستی است وما دچار مشکلات زیستی از گذشته هستیم که هنوز به برخورد جدی با آن نپرداختیم و در عین حال، تهدیدات زیستی جدید رو به افزایش است، بنابراین باید به دنبال پیشگیری واقدامات پیش دستانه وآمادگی کامل برای مقابله باشیم.

گردهمایی پدافند غیرعامل با رویکرد

سرهنگ قاسمی راهکار مهم را شناخت تهدیدات به روز برشمرد وتاکید کرد :پرفسور کرمی راهکارهای مناسبی در بحث آزمایشگاهی وتولیدعلم وآموزش ارائه نمود که قطعاً با پیگیری قرار گاه زیستی،  در تداوم چنین نشست هایی به ایجاد تعامل وهمراهی مدیران منجر خواهد شد ولیکن قصد اصلی ما پیگیری امور اجرایی است به شرط آنکه طبق گفتار سردار کاظمی پور وقتی به فهم مشترک برسیم، قطعاً مشکلات ما حل خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر