۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۳۱۲۴۷
کارگاه یک روزه پدافند غیر عامل در دیوان محاسبات استان سیستان و بلوچستان با حضور مدیر کل پدافند غیرعامل و مدیرکل دیوان محاسبات استان در محل سالن اجتماعات دیوان محاسبات استان برگزار گردید.

 کارگاه یک روزه پدافند غیر عامل در دیوان محاسبات استان با حضور جهانتیغ مدیر کل پدافند غیرعامل استان  و مدیرکل دیوان محاسبات استان در محل سالن اجتماعات دیوان محاسبات استان برگزار گردید.

جلسه آموزشی ویژه ذیحسابان وکارکنان دیوان محاسبات استان با حضور مدیر کل پدافند غیرعامل استان دکتر جهانتیغ

در ابتدای کارگاه  دکتر جهانتیغ ضمن ارائه مفاهیم واصول پدافند غیرعامل به بحث وبررسی ضرورت پدافند غیرعامل در زمان حال پرداخت وضمن تاکید بر فراگیری مفاهیم و کاربست های پدافند غیرعامل در سطح مسئولین و کارشناسان امر, اظهار کرد :پدافند غیرعامل با تاکید مقام معظم رهبری با پیگیری بسیجی گونه به بار نشست و امروز بعد از گذشته یک دهه ما اقداماتی را در این حوزه مشاهده میکنیم که در روال معمول باید چند دهه کار میشد تا به بار مینشست .

وی به توجه عمیق و بینش روشنانه مقام معظم رهبری اشاره نمود و گفت اگر تاکید وپیگیری ایشان در این حوزه نبود , چه بسا در این زمان ما شاهد خسارات جبران ناپذیری میشدیم که اثر آن تا سالهای سال برطرف نمیگردید و دشمن میتوانست در زیر ساختها نفوذ و روند توسعه و پیشرفت کشور را کند نماید.

  مدیر کل پدافند غیرعامل در ادامه به بحث راجب اختصاص  1 % ازاعتبارات دستگاههای اجرایی مصوب مجلس شورای اسلامی پرداخت و خطاب به کارشناسان دیوان محاسبات استان گفت : با جدیت و نظارت این یک درصد دردستگاههای اجرایی باید در راستای تقویت  پدافند غیرعامل و استقرار بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری در دستگاههای اجرایی تخصیص یابد و مدیران به جد از هزینه کرد آن در جای دیگر خودداری نمایند.

جلسه آموزشی ویژه ذیحسابان وکارکنان دیوان محاسبات استان با حضور مدیر کل پدافند غیرعامل استان دکتر جهانتیغ

وی درادامه گفت : بهتر است برای جلوگیری از نفوذ دشمن به زیر ساخت های سایبری دستگاهها برنامه ای مدون گردد تا با تقویت حوزه it   جلوی نفوذ و هک کردن رایانه ها و نشر اطلاعات دستگاههای اجرایی گرفته شود , چرا که نشر اطلاعات شخصی و سازمانی دستگاهها اجرایی هزینه های جبران ناپذیری را در بردارد.

در پایان کارگاه جهانتیغ به پرسش های مطرح شده پاسخ داد و به گوشه ای ازاقدامات موثری که در استان صورت گرفته پرداخت و خاطر نشان کرد , برای ادامه پایداری و آسیب ناپذیری باید عظم جدی صورت گیرد , چرا که همیشه جلوگیری از  وقوع خسارات  با تقویت زیر ساخت ها , هزینه ای به مراتب کمتر از جبران خسارات در بر دارد.

 

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر