۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۱۱۰۴
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور :
سردار دکتر غلامرضا جلالی گفت: امروز محور مقاومت در منطقه شکل گرفته و تجربه بسیج و تفکر امام راحل را به مردم عراق و سوریه منتقل کردیم، افزود: جبهه مقاومت در برابر راهبردهای آمریکایی‌ها در منطقه به میدان آمده و پیروز شد.
به گزارش پایداری ملی، سردار جلالی پیش از ظهر امروز در شورای پدافند غیرعامل استان همدان یاد و خاطره شهید همدانی و همه شهدای مدافع حرم را گرامی‌داشت و ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: تشکیل ارتش 20 میلیونی یکی از بهترین راهکارهای امام راحل بود.

وی ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت بر گروهک‌های تکفیری افزود: دشمنان، داعش را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی تشکیل دادند و تلاش کردند با سازماندهی و تجهیز آن، یک تهدید ثابت و دائمی علیه جمهوری اسلامی شکل گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: اگر توطئه‌ها علیه جمهوری اسلامی موفق می‌شد، یک کشور تکفیری در کنار کشورهای عراق و سوریه و همچنین کشور ما شکل می‌گرفت که این کشور خونخوارتر از اسرائیل بود چراکه از درون اسلام با اسلام می‌جنگید.

وی تأکید کرد: جبهه مقاومت با تدبیر مقام معظم رهبری، تلاش و ایثارگری مدافعان حرم، ایجاد ظرفیت مقاومت در منطقه و شکل‌گیری محور مقاومت، رسماً در منطقه راهبرد جدی امنیتی ـ نظامی آمریکا علیه خود را خنثی کرد، به نقطه صفر رسید و تمام راهبردهای آمریکایی‌ها در منطقه شکست خورد.
جبهه مقاومت راهبرد جدی امنیتی ـ نظامی آمریکا را خنثي كرد/در تکنولوژی و سیستم های هوشمند تهدیداتی وجود دارد
جلالی با بیان اینکه امروز محور مقاومت در منطقه شکل گرفته و تجربه بسیج و تفکر امام راحل را به مردم عراق و سوریه منتقل کردیم، افزود: جبهه مقاومت در برابر راهبردهای آمریکایی‌ها در منطقه به میدان آمده و پیروز شد.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از جنگ جهانی دوم کشور ما ابرقدرتی مانند روسیه را در برابر منافع خود به کار گرفته است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اینکه در رابطه با موضوع پدافند غیرعامل با تدبیر مقام معظم رهبری و با اصرار ایشان شکل گرفته است، ادامه داد: در همه کشور‌های دنیا پدافند غیرعامل را با عناوین مختلفی در ساختار خود دارند.

وی با اشاره به اینکه موضوع پدافند غیرعامل مهم است اما به دلایل مختلفی در گذشته به آن پرداخته نشده اما رهبری این موضوع را دنبال کردند، تصریح کرد: بعد از دولت سازندگی انتظار می‌رفت بتوانیم از راهبرد‌های پدافند غیرعامل در سازندگی کشور استفاده کنیم، اما در این زمینه غفلت شد.
جبهه مقاومت راهبرد جدی امنیتی ـ نظامی آمریکا را خنثي كرد/در تکنولوژی و سیستم های هوشمند تهدیداتی وجود دارد

جلالی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سال 82 اصرار به تشکیل ساختار پدافند غیر داشتند که بعد از گذشت مدتی در ارتش و بعد در سازمان مدیریت شکل گرفت، ادامه داد: در پدافند غیرعامل با چهار واژه تهدیدات و اثر آن بر دستگاه‌های اجرایی، برنامه توسعه و آسیب پذیری‌ها روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه تهدیدات اقداماتی ناشی از اقدام دشمن است و در تهدیدات انسان ساخت عنصر دشمن وجود دارد، بیان کرد: در ذات تهدیدات انسان ساخت فناوری و تکنولوژی مطرح است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه در تهدیدات طبیعی آسیب‌پذیری‌ها ناشی از اقدامات خود ما است، افزود: در تهدیدات طبیعی مانند پدیده زلزله نمی‌توان به زلزله ایراد گرفت و باید به خود ایراد بگیریم.

وی با بیان اینکه اگر در اقدامات زیرساختی مقام‌سازی انجام شود آسیب‌های زلزله کمتر می‌شود، افزود: نتیجه اثر تهدید بر آسیب‌پذیری مخاطره یا خطر است.


جلالی با تاکید بر اینکه اگر آسیب‌پذیری کم شود خطر ایجاد نمی‌شود، اظهار کرد: تهدید عامل مستقل است و باید با تهدید شناسایی بستر، تشخیص، مقابله را پیش‌بینی کرده و دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه تهدیدات انسان‌ساز با تهدیدات طبیعی دو تفاوت دارد، بیان کرد: در تهدیدات طبیعی ماهیت یکی و منشا همه آنها فعل و انفعال طبیعی است و در آن دشمنی و خصومت وجود ندارد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اینکه در تهدیدات غیر طبیعی دشمن وجود دارد و منشأ آن تکنولوژی و دانش است و با تغییر دانش نوع تهدید تغییر می‌کند، تصریح کرد: به طور نمونه 15 سال پیش تهدیدی به نام تهدید سابیری وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه اکنون تهدیدات در موضع ما با فناوری مخلوط شده و تهدیدات در لایه فناوری خود را نشان می‌دهند، یاد آور شد: آمیختگی تهدید و فناروی نوعی تهدید غیر نظامی است.

جلالی با بیان اینکه یک نوع تهدید عامدانه است، افزود: پدیده‌ای در فضای سایبری و عمومی ایجاد شده که تمام زیرساخت‌های ما به سمت هوشمند شدن پیش می‌روند.

وی با بیان اینکه در واقع فرایند علمی و فناورانه به سمت هوشمندسازی زیرساخت‌ها پیش می‌رود، افزود: اولین کار تمام دستگاه‌های هوشمند دارای سیستم عامل برقراری ارتباط است و دوم نتیجه کار را ارسال و مدیریت می‌کند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اینکه به دستگاه‌های هوشمند دستور داده شده تا در شرایط خاص فعالیت خود را متوقف کند و این موضوع در همه دستگاه‌های هوشمند وجود دارد، بیان کرد: در تجهیزات خریداری شده برای بخش هسته‌ای متوجه وجود دستگاه‌هایی شدیم که بعد از مدتی که از کار کردن دستگاه موجب ترکیدن آن می‌شد.

وی با اشاره به اینکه راجع به فناوری و استفاده از فناوری سه موضع می‌توان داشت، تصریح کرد: نخست اینکه فناوری را یک فرصت بدانیم و بگوییم استفاده از آن هیچ اشکالی ندارد.

جلالی با بیان اینکه نگاه دوم این است که به طور کامل فناوری را تهدید بدانیم و نگاه سیاه به فناوری داشته باشیم، ادامه داد: رویکرد سوم این است که فناوری و آسیب پذیری و تهدید آن را بشناسیم و از قابلیت‌های آن استفاده کرده و تهدید‌ها را دفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از شهر‌ها، شهرداری‌ها برای هوشمندسازی شهر قرارداد بسته‌اند درحالی که هوشمند شدن خوب است اما آسیب‌پذیری هم وجود دارد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه در هوشمندسازی شهر پلتفورم سایبری زیر شهر گذاشته شده و تمام ابعاد روی شهر از طریق آن دستگاه انجام می‌شود، ادامه داد: این دستگاه می‌تواند اتوماتیک قابلیت برنامه‌ریزی داشته باشد اما همه تهدید سایبری در شهر وجود دارد و اگر کسی بخواهد می‌تواند از راه دور همه شهر را به هم ریخته و یا به صورت اساسی تخریب کند.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم به سمت هوشمندسازی برویم باید با دقت حرکت کنیم، تصریح کرد: در هوشمندسازی سیستمی تمام اجزا شهر را به هم می‌دوزد.

جلالی با اشاره به اینکه پدیده هوشمندسازی پدیده بسیاری خوبی است که در کنار آن وابستگی‌ها و الزاماتی ایجاد می‌شود که ابتدا باید شناخته شود، ادامه داد: برای برای مقابله دو اقدام می‌توان به صورت اساسی انجام داد که یکی زیرساختی و دیگری مقابله‌ای است.

وی با اشاره به اینکه گوشی‌های هوشمند خطر دارند، بیان کرد: هر گوشی 14 تهدید هوشمند دارد و هر کس قصد استفاده از گوشی هوشمند دارد باید با تهدیدات آشنا باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر