۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۳۰۹۴
فياضي :
يک کارشناس سياست خارجي با تاکيد براينکه اظهارات آمانو مي‌تواند روند همکاري‌هاي فني و حقوقي ايران را به سمت فاز سياسي سوق دهد، گفت: ايران بايد تنها با تنظيم مداليته‌اي قانوني اجازه بازديد بازرسان آژانس را صادر کند.
"سيد جلال فياضي"با اشاره به اظهارات اخير آمانو مدير کل آژانس انرژي اتمي مبني بر اينکه "آژانس نمی‌داند آیا برنامه هسته‌ا‌ی ایران دارای مقاصد نظامی است یا خیر" گفت: در حالي که تمامي گزارش‌هاي ارائه شده از سوي آژانس بر صلح‌آميز بودن فعاليت هسته‌اي کشورمان تاکيد داشته اما متاسفانه هراز چندگاهي شاهد تناقض‌گويي‌هاي آمانو هستيم.

وي با بيان اينکه طرح برخي مسائل مبهم از سوي مديران آژانس عليه فعاليت صلح‌آميز هسته‌اي کشورمان با عدم مدرک و سند همراه بوده است، افزود: هربار که زمينه همکاري‌ها و توافقات ميان ايران و آژانس فراهم مي‌شود گمانه‌زني‌هاي‌ پوچ و بي‌اساس برخي افراد موجب برهم زدن آن مي‌شود.

فياضي ادعاي بي‌اساس مديرکل سازمان آژانس انرژي اتمي را متاثر از اعمال نفوذ غرب و لابي صهيونيستي دانست و تصريح کرد: بايد اين سوال را از آمانو پرسيد چگونه در زمان سفر  به قدس اشغالي و عدم اجازه به تاسيسات هسته‌اي رژيم غاصب صهيونيستي وي هيچ‌گونه اعتراضي به اين امر نمي‌کند.

وي با تاکيد براينکه اظهارات آمانو مي‌تواند روند همکاري‌هاي فني و حقوقي ايران را به سمت فاز سياسي سوق دهد، اظهار داشت: درحالي که بازرسان آژانس در سال 2005 از سايت نظامي پارچين ديدار کردند و هيچ مورد مشکوکي مشاهده نکرده‌اند اکنون نيز ايران بايد تنها با تنظيم مداليته‌اي اجازه بازديد بازرسان آژانس را صادر کند.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: در راستاي تنظيم اين مداليته علاوه بر ادامه همکاري‌هاي آژانس با کشورمان مي‌تواند از بروز هرگونه بهانه‌جويي در پرونده صلح‌آميز هسته‌اي ايران جلوگيري کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر