۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۳۰۸۰۰
در شهرستان ایذه برگزار شد؛
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان سمینار پدافند غیرعامل در ساختمان با حضور برخی اعضای هیات مدیره سازمان در شهرستان ایذه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در این سمینار سروش احمدی، رئیس دفتر نمایندگی ایذه ، اظهار کرد: برگزاری سمینارهایی از این دست جهت آگاه سازی مردم، مسئولین و متخصصان از آنچه باید از پدافند بدانند و همچنین از پیشرفت ها و تکنولوژی اطلاع حاصل کنند، لازم است.

وی با بیان اینکه سهم نظام مهندسی برگزاری همایش هایی با موضوع پدافند غیرعامل در ساختمان سازی است گفت: پدافند غیرعامل یک اصل است که تنها مختص یک مقطع زمانی کوتاه نیست و باید برای آن برنامه های بلند مدت داشت.
احمدی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل عنوان کرد: باید فرمایش مقام معظم رهبری را چراغ راه خود قرار دهیم و همه کسانی که در صنعت، ساخت و ساز و مقوله های زیرساختی فعالیت دارند باید این فرمایشات را آویزه گوش خود قرار دهند .

وی ادامه داد: لحاظ نمودن الزامات پدافند غیرعامل در حوزه ساختمان بعنوان دفاع کم هزینه و عامل مهم کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، تسهیل مدیریت بحران و ارتقای پایداری ملی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
رئیس دفتر نمایندگی ایذه اذعان کرد: امیدوارم برگزاری این همایش شروعی برای همایش های مفید و کاربردی در شهرستان ایذه باشد که حاصل آن صیانت از سرمایه ها و زیرساخت ها است.
در ادامه خسرو خیری زاده، عضو کمیته پژوهش استان، گفت: مجموعه اقداماتی که به صورت غیرمسلحانه در برابر تهدیدهای خاص صورت می گیرد پدافند غیرعامل می گویند که در مقابل مفهوم پدافند عامل و جنگ های معمول قرار دارد.


وی ادامه داد: چند سالی است که در دنیا بسیار به این مفهوم پرداخته شده است و در کشور ما در مرحله مفهومی، تدوین آیین نامه ها و مقررات است و در ساختمان هم مبحث ۲۱ تدوین شده است.
خیری زاده خاطر نشان کرد: مباحثی که مطرح می شود تجربه نشده اند و بیشتر تبیین مفاهیم است ضرورت این بحث آنجاست که در طول زندگی بشر بیش از ۱۴ هزار جنگ بزرگ رخ داده و بر اثر این جنگ ها بیش از ۴ میلیارد انسان کشته شده شاید در عصر تکنولوژی بحث جنگ مفهومی ندارد و عصر تفکر است اما در همین دوره هم انسان هایی وجود دارند که طرفدار جنگ هستند.
وی ادامه داد: در این فضای ملتهب و بحرانی که در هرگوشه دنیا آتشی برافروخته می شود لازم است که همه ما آماده باشیم و در مقابل تهدیدات از جنبه های مختلف سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی مقاومت و هرکدام به فراخور مسئولیت و تخصص باید تهدیدات را شناسایی و با آن ها مقابله کنیم.


عضو کمیته پژوهش استان در پایان گفت: مهندسان تنها به طراحی نقشه و نظارت اکتفا نکنند و با دید وسیع تری به این مساله نگاه و الزامات پدافند غیرعامل را رعایت کنند و همچنین در تفکیک اراضی و ایجاد شهرک های جدید به دسترسی ها ، بحث های رفاهی و ایمنی توجه داشته باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر