۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۳۰۷۶۲
خراسان جنوبی؛
به مناسبت گرامیداشت هفته پدافندغیرعامل رزمایش پیشگیری از آنفلونزای فوق حاد پرندگان با حضور سردار مهدی پور معاون سلامت سازمان پدافندغیرعامل کشور و جانشین فرمانده قرارگاه پدافند زیستی کشور ، مدیرکل پدافندغیرعامل استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، به مناسبت هفته نکوداشت پدافندغیرعامل رزمایش پیشگیری از آنفلونزای فوق حاد پرندگان با حضور سردار مهدی پور معاون سلامت سازمان پدافندغیرعامل کشور و جانشین فرمانده قرارگاه پدافند زیستی کشور ، مدیرکل پدافندغیرعامل استان، فرماندار خوسف ، سرپرست اداره کل دامپزشکی استان و جمعی از کارکنان اداره دامپزشکی شهرستان خوسف با شرکت 9 اکیپ واکنش سریع دامپزشکی متشکل از 45 نفر و 11 اکیپ از سایر دستگاه های ذیربط در شهرستان خوسف در یک واحد مرغداری به شکل فرضی برگزار شد.

رزمایش پیشگیری از آنفلونزای فوق حاد پرندگان برگزار شد

در این رزمایش اکیپ های واکنش سریع دامپزشکی شامل قرنطینه، معدوم سازی، ضد عفونی، آزمایشگاه سیار، دفن بهداشتی، شعله افکنی، تدارکات و مستندسازی به همراه دستگاههای اجرایی از جمله استانداری، فرمانداری، نیروی انتظامی، پلیس راه، سپاه انصارالرضا، راه و شهرسازی، محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و ... به مدت یک ساعت عملیات فرضی معدوم سازی یک واحد آلوده به بیماری انفلوانزای فوق حاد را قرنطینه و طیور بیمار را معدم کردند.

رزمایش پیشگیری از آنفلونزای فوق حاد پرندگان در استان خراسان جنوبی برگزار شد

در حاشیه این رزمایش نیزنمایشگاه عکس هایی از فعالیت های دامپزشکی در حوزهبروز بحران و رخدادهای طبیعی و همچنین رزمایش و مانورهای سالهای گذشته دامپزشکی استان برایبازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شد تا با وظایف دامپزشکی در این حوزه بیشتر آشنا شوند.

در این نمایشگاه علاوه بر تصاویر مذکور وسایل فنی و تجهیزات اکیپ های واکنش سریع، تجهیزات درمانی و غیره در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر