۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۳۰۷۴۰
به مناسبت هفته ی نکوداشت پدافند غیرعامل در صبح روز پنج شنبه هفته گذشته حضرت آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با مجید عسگری مدیر کل پدافند غیرعامل و کارکنان اداره کل پدافند استانداری با اشاره به اهمیت و گستردگی موضوع پدافند غیرعامل تصریح کرد برنامه‌ریزی اصولی و آسیب‌شناسانه درپدافند غیرعامل مدنظر قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، به مناسبت هفته ی نکوداشت پدافند غیرعامل در صبح روز پنج شنبه هفته گذشته حضرت آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با مجید عسگری مدیر کل پدافند غیرعامل و کارشناسان اداره کل پدافند استانداری با اشاره به اهمیت و گستردگی موضوع پدافند غیرعامل تصریح کرد برنامه‌ریزی اصولی و آسیب‌شناسانه درپدافند غیرعامل مدنظر قرار گیرد.

مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل ضمن ارائه ی گزارش پیرامون اقدامات صورت پذیرفته در خصوص پدافند غیرعامل تصریح کرد: پدافند غیر عامل، مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می شود. وی افزود یکی از وظایف پدافند غیر عامل پایش و پیش بینی خطرات و تهدیدات و در برابر آن اتخاذ تمهیدات مناسب است. و در ادامه اشاره به عملکرد این اداره کل در سنوات گذشته و یکسال اخیر پرداخت.

ديدار نماينده ولي فقيه در استان با مديركل و كاركنان اداره كل پدافند غيرعامل

حضرت آیت الله دری نجف آبادی در ادامه این جلسه اظهار نمودند: آن چه که موفقیت ما را در حوزه پدافند غیرعامل به دنبال دارد، کار کارشناسانه و آسیب شناسی برای برنامه ریزی اصولی و اتخاذ راهبرد صحیح است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: در حال حاضر دشمن در تمامی عرصه های امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به دنبال ضربه وارد کردن به نظام جمهوری اسلامی است، بنابراین هوشیاری ما در برابر دشمن و آگاهی در رابطه با پدافند غیرعامل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

حضرت آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: در ارتباط با پدافند غیرعامل تمامی دستگاه های اجرایی مسئولیت دارند که تکالیف خود را به بهترین نحو به انجام برسانند اما در این میان نباید از نقش مهم آگاهی و مشارکت مردمی در این زمینه غافل شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان ساخت: همچنین به منظور تدوین برنامه ریزی های راهبردی در حوزه پدافند غیرعامل، بایستی نقاط قوت و ضعف و همچنین تهدیدات و مخاطراتی که دشمن ممکن است ایجاد کند، به خوبی شناسایی شود.

وی تصریح کرد: یکی از اصلی ترین عرصه هایی که دشمن با استفاده از ظرفیت های آن به دنبال آسیب وارد کردن به نظام اسلامی می باشد فضای مجازی است و در حقیقت  آنچه که تحت عنوان جنگ نرم یا تهاجم فرهنگی بیان می شود ازجمله بسترهای بروز آن اینترنت و فضای مجازی است.

ديدار نماينده ولي فقيه در استان با مديركل و كاركنان اداره كل پدافند غيرعامل

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: هوشیاری در برابر تهدیدات دشمن و استکبار جهانی از مهمترین موضوعاتی است که باید همه به آن توجه داشته باشیم در غیر این صورت آسیب خواهیم دید، در کنار آن برنامه ریزی صحیح ضروری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر