۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۳۰۷۳۷
مرکزی؛
همایش آتش نشانان استان مرکزی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در روز چهارشنبه دهم آبانماه با حضور مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل و معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، همایش آتش نشانان استان مرکزی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در روز چهارشنبه دهم آبان ماه با حضور مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل ومعاون سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزارشد.

در ابتدای جلسه دکتر عسگری به تبیین نقش دستگاه های خدمات رسان در این حوزه پرداخت و جایگاه آتش نشانان را بسیار بالا دانست.

معاون  سازمان پدافند غیرعامل در این جلسه عنوان داشت: یکی از مهمترین ملزوماتی که در راهبردهای پدافند غیرعامل در کشور مدنظر قرار دارد این است که آحاد مردم باید نسبت به پدافند غیرعامل از آگاهی و اطلاعات لازم برخوردار باشند.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: در حقیقت آموزش مولفه مهمی است که در حوزه پدافند غیرعامل مورد توجه قرار گیرد تا به این ترتیب ضریب موفقیت برنامه ریزی های این حوزه افزایش یابد.

گزارشي پيرامون همايش آتش نشانان استان مركزي به مناسبت هفته پدافند غيرعامل

وی بیان کرد: همچنین در حوزه پدافند غیرعامل باید فراهم سازی ابزارها و تجهیزات مورد نیاز و اجرای ماموریت مربوطه به بهترین نحو در دستور کار قرار گیرد و همه دستگاه ها به این مساله توجه داشته باشند.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: رویکرد مورد نیاز در برنامه ها و ماموریت های پدافند غیرعامل، جلوگیری از بحران و مدیریت اصولی آن و همچنین نگاه همه جانبه به موضوع مورد نظر است.

وی عنوان کرد: پدافند غیرعامل در مسیر تدوین و عملیاتی کردن راهبردهای خود از کار کارشناسی، نیازسنجی و مساله شناسی بهره می گیرد و به همین سبب با توجه به تهدیدات دشمن علیه کشور، موضوع پدافند غیرعامل اهمیتی زیادی یافته و در برنامه ریزی ها و تصمیمات در حوزه های مختلف با توجه به آن صورت می گیرد.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور با توجه به حوزه آتش نشانی نیز ادامه داد: در این زمینه وجود آمادگی، آموزش نیروی انسانی و ایجاد انگیزه و همچنین راهبردهای مقابله ای اصولی از اهمیت زیادی برخوردار است و بایستی حتی الامکان تجهیزات لازم در هر منطقه مهیا شود.

وی خاطرنشان ساخت: فقدان تجهیزات لازم و آمادگی، از جمله تهدیدات و مخاطرات این حوزه است بنابراین بایستی با نیازسنجی و برنامه ریزی صحیح، به رفع مشکلات در راستای تحقق هر چه بهتر راهبردها گام برداشت.

در پایان این جلسه عسگری ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل با اشاره به لزوم افزایش ضریب آمادگی در دستگاههای خدمت رسان خواستار اتخاذ تمهیدات و مجهز شدن به دانش مورد نیاز توسط آتش نشانان شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر