۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۳۰۶۱۶
استان مازندران
اولين همايش استاني پدافندغيرعامل، كشاورزي و امنيت غذايي روز يكشنبه هفته جاری با همكاري اداره كل پدافندغيرعامل استان مازندران و دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي ساري با حضور استاندار مازندران، رييس مركز مطالعات راهبردي پدافندغيرعامل كشور و مديركل پدافندغيرعامل استان مازندران در سالن آمفي تئاتر دانشگاه يادشده برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، اولين همايش استاني پدافندغيرعامل، كشاورزي و امنيت غذايي  روز يكشنبه 96/8/7 با همكاري اداره كل پدافندغيرعامل استان مازندران  و   دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي ساري  با حضور استاندار مازندران، رييس مركز مطالعات راهبردي پدافندغيرعامل كشور و مديركل پدافندغيرعامل استان مازندران  در سالن آمفي تئاتر دانشگاه يادشده برگزار گرديد.

ربيع فلاح استاندار مازندران در اين همايش  با بیان اینکه با همکاری جامعه دانشگاهی، خودباوری در تولید و ایجاد امنیت غذایی در برابر خطرات بیوتروریسم ضرورت دارد افزود: نبود امکانات نظامی در دوران جنگ و ایجاد مهندسی معکوس جوانان در دوره جنگ توان دیگری از خودباوری جمهوری اسلامی ایران را در شرایط جنگ و تحریم نشان داد. 

رييس شوراي پدافندغيرعامل استان  با اشاره به پایداری در حوزه امنیت غذایی و نیاز به کمک و همکاری دانشمندان بخش کشاورزی و اقتصادی گفت: امروزه مبارزه با باکتری ها و قارچ های بیوتروریسم و لزوم تولید مرغ استاندارد با درصد پایین آنتی بیوتیک ضروری است و کاهش هزینه های تولید محصولات استراتژیکی، گامی در ایجاد امنیت غذایی به شمار می آید.

استاندار مازندران به وجود مشکل تامین آب در این استان اشاره کرد و با بیان اینکه تنها 9  درصد آب های سطحی مازندران مهار می شود گفت:به دلیل نبود مدیریت دریا به ویژه در حوزه برداشت ماهیان خاویاری و نفت در کشورهای حاشیه خزر امروز کمتر از 6 تن خاویار تولید می شود.

همچنين دكتر حاتمي،  رئیس مرکز مطالعات راهبردی پدافند غیرعامل کشور نيز در اين همايش  با اشاره به اینکه باید سیستم‌های اقتصادی و سیاسی در نهایت استقلال و حاکمیت کشور در بحث پدافند غیرعامل قوی باشند، اضافه کرد: مسیر شکل‌گیری بحران و تهدید به گونه‌ای است که تهدید در ابتدا فکر و ایده بوده، سپس تبدیل به موضوع می‌شود که اگر راهکاری برایش نباشد تبدیل به مسأله، سپس مشکل و معضل، به‌مرور تبدیل به خطر و در نهایت تبدیل به بحران می‌شود.
 
وی اظهار کرد: همه حرف ما در پدافند غیرعامل این است که دیده نشویم اگر شدیم شناخته نشویم و اگر شدیم مورد هدف قرار گرفته نشویم و اگر مورد هدف قرار گرفته شدیم آسیب نبینیم و اگر آسیب دیدیم بتوانیم به سرعت فعالیت‌ها چه در بحث‌های مختلف و ایجاد امنیت غذایی پایدار از سر بگیریم.
 
رئیس مرکز مطالعات راهبردی پدافند غیرعامل کشور با اعلام اینکه در سطح استراتژیک به‌دنبال سطوح، ماهیت و نتایج پدافند غیرعمل هستیم، افزود: مأموریت پدافند غیرعامل در همه سطوح نیست بلکه در سه مرکز حائز اهمیت حیاتی و حساس و مهم است.
 
دكتر حاتمی با تأکید بر اینکه در بحث غذا که عامل مهمی است باید افزایش ارتقای پایداری ملی را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: پدافند تخصصی غیرعامل شامل پدافند سایبری یعنی رصد کردن تهدیدات سایبری کشور است.
 
وی یادآور شد: امروز کشور ما روزانه 10 هزار بار مورد هک قرار می‌گیرد، پدافند پرتوی در بخش مسائل هسته‌ای کشور و پدافند زیستی در بخش سلامت و پژوهش کشاورزی ضروری است.

در پايان همايش، پس از بازديد از آزمايشگاه مركزي دانشگاه، مقرر گرديد تفاهم نامه اي بين مركز مطالعات راهبردي پدافند غيرعامل كشور و دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي ساري صورت گيرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر