۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۳۰۶۰۲
سردار دکتر جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور:
دکتر جلالی در رزمایش سیگنال رسانی زمینی، سوئیچینگ ماهواره ای و بکارگیری استودیوهای سیار در رسانه ملی گفت: پایداری رسانه ملی برای کشور ما مهم است.
به گزارش پایداری ملی؛ سردار دکتر غلامرضا جلالی رییس سازمان  پدافند غیر عامل کشور ضمن گرامیداشت یاد امام راحل و شهدا در همایش رزمایش سیگنال رسانی زمینی، سوئیچینگ ماهواره ای و بکارگیری استودیوهای سیار در رسانه ملی ضمن تشکر از بخش فنی سازمان صداو سیما گفت: کار بخش فنی صدا و سیما ستودنی است اما امیدواریم این مبنا نباشد و از این به بعد توسعه و حفظ شود چرا که حفظ این قابلیت ها کار سختی است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: با ظهور رسانه در جوامع امروز تاثیرات اساسی در حوزه های استراتژیک مخصوصا در جنگ ها بیان شده است. ما در حدود 10 سال قبل وقتی تداوم کارکردهای اساسی و نیازهای حیاتی کشور را بررسی میکردیم به هفت نیاز آب،غذا،بهداشت و درمان،امنیت، پناهگاه، انرژی و رسانه رسیدیم.

وی بر ضرورت توجه به رسانه به عنوان یکی از نیازها برای تداوم کارکردهای اساسی تاکید و بیان کرد: در حال حاضر با توجه به رشد و همگرا شدن فناوری های مختلف رسانه قابلیت های بیشتری پیدا کرده است بنابراین پایداری رسانه ملی برای کشور ما مهم است از طرفی دیگر رسانه ملی در کشور ما انحصاری است و چون منحصر است سطح این اهمیت افزایش پیدا میکند و جز لایه های حیاتی است.

سردار دکتر جلالی با اشاره به موضوع حفظ کارکردها و پایداری رسانه در سطح امنیتی افزود:  پایداری رسانه در دو بعد فیزیکی و محتوایی مهم است. یکی از موضوعات آسیب رسان به رسانه فناوری های جدید است  که ما نباید از آن ها عقب بمانیم. رسانه باید به سمت دیجیتال شدن و مدل های جدید حرکت کند چند سال بعد این رسانه، سنتی میشود ما باید نگاه پیش دستانه داشته باشیم و به سمت رسانه های نو برویم.

 وی با اشاره به اهمیت برگزاری چنین رزمایش هایی در سازمان صدا و سیما بیان کرد: در رزمایش سال های آینده باید جلوتر برویم واحدهای سیار در قالب تولید و پخش جلو بیایدند فقط بخش فنی سازمان نباشد.گویندگان هم باید بتوانند شرایظ  اضطراری را درک و مدیریت کنند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: حوادث در کشور باید تمرین شوند مانند حادثه مجلس که از شبکه خبر مستقیم پخش و موجب اختلالاتی برای امنیت کشور شد در واقع این طرز بیان ها باید سنجیده شود. ما باید حوادث چند سال گذشته و احتمالات سال های آینده را بررسی و برای هر سناریویی نقشه خاص خودش را ترسیم کنیم.

سردار دکتر جلالی با تقدیر از میزان آمادگی پدافند غیرعامل در حوزه فنی تصریح کرد: آمادگی رسانه ملی در زمینه پدافند غیرعامل در حوزه فنی خوب است اما این آمادگی باید ارتقا پیدا کند. کشور ما در معرض تهدیدات فنی (ارسال سیگنال های مزاحم) یا تحریم قرار دارد. حداقل کار این است که رسانه ملی مصون سازی در برابر تهدیدها مخصوصا از نوع سایبری داشته باشد.

وی ادامه داد: دشمنان ما نشان دادند ما اگر به بخشی وابسته باشیم آن را تحریم میکنند همانطور که نفت ما را تحریم کردند در صورتی که فکرش را نمیکردیم در حوزه رسانه هم نشان دادند میتوانند تحریم کنند. شبکه ملی اطلاعات باید بتواند در مانور قطع و وصل پهنای باند کامل و درست کار کند تا تهدیدات سایبری بی اثر شود.

نیروهای مسلح و ظرفیت های دیگر هم میتوانند به رسانه ملی کمک کنند. مصونیت بخشی رسانه ملی در برابر سناریوهای محتمل یک ضرورت جدی است که باید طرح ریزی آن برای رزمایش های بعدی انجام شود.


انتهای پیام/

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر