۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۳۰۲۱۹
وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت اصلاح نواقص برجام ممکن است از طریق انعقاد یک توافق ثانویه انجام شود نه با تغییر مفاد برجام.
به گزارش پایداری ملی، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت اصلاح نواقص برجام ممکن است از طریق انعقاد یک توافق ثانویه انجام شود نه با تغییر مفاد برجام.

وی گفت: با نظر وزیر دفاع (جیمز متیس) موافقم. باقی ماندن در برجام همسو با منافع امنیت ملی ماست. فکر می‌کنم نظر رئیس‌جمهور (ترامپ) هم همین باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: من و رئیس‌جمهور ترامپ از کنگره نمی‌خواهیم که تحریم‌های تعلیق‌شده را بازگردانده و برجام را از بین ببرد.

وی افزود: ترامپ گزینه های نظامی درباره کره شمالی روی میز دارد، اما تمایل دارد که این مسئله به صورت دیپلماتیک حل شود و درصدد نیست که با کره شمالی وارد جنگ شود.

تیلرسون درباره توییت های دونالد ترامپ درباره کره شمالی گفت این اطمینان وجود دارد که چینی ها درباره سیاست آمریکا در قبال کره شمالی گیج نشده اند.

وی گفت ترامپ دیپلماسی را درباره کره شمالی خواستار است و تلاش های دیپلماتیک تا زمانیکه اولین بمب انداخته شود، ادامه می یابد.

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه تهدید کرد اگر کنگره تغییرات رضایت بخشی انجام ندهد، این توافق را لغو خواهد کرد. این اظهارات با انتقاد گسترده دموکرات ها و متحدان اروپایی مواجه شد.

در حالیکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً با بیان اظهارات ضد ایرانی خود به خروج آمریکا از برجام تهدید کرد؛ سخنگوی دولت انگلیس روز یکشنبه پس از گفتگوی تلفنی ترزا می، نخست وزیر این کشور و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت: در پی تصمیم آمریکا برای تایید نکردن توافق هسته ای ایران، سران دو کشور پذیرفتند که به توافق هسته ای با ایران پایبند بمانند.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد نیز در گفتگو با ای بی سی نیوز تاکید کرد عدم تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای به موارد دیگری اشاره دارد که در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد به صورت ضمنی به آن اشاره شده و محقق نشده است. وظیفه ما این است که اطمینان حاصل کنیم چنین توافقاتی به بهترین شکل در راستای منافع ماست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر