۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۳۰۱۲۰
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان:
پیمان سلاجقه مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری کرمان درجلسه ی آموزشی پدافند غیر عامل در جمع مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان عنبرآباد، پدافند غیر عامل را یک اصل همیشگی و اساسی دانست که باید مدنظر همگان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، پیمان سلاجقه گفت: پدافند غیرعامل از بدو تولد انسان آغاز و تا همیشه عمر بشر مورد نیاز است و متعلق به یک دوران و زمان خاصی نیست.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل مصونیت‌سازی و آمادگی بشر در برابر اقداماتی است که حیات و زندگی او را به خطر می‌اندازد خاطرنشان ساخت: باید به صورت جدی با برنامه‌ریزی مناسبت، فرهنگ‌سازی و نقش و تأثیر پدافند غیرعامل در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را به عنوان یک اصل مهم و اساسی مدنظر قرار داد و در این زمینه برنامه ریزی کرد.

امروزه دشمن تحریم‌ها و تهدیدات متنوعی را علیه کشور ما اعمال کرده که مقابله با آنها نیازمند آگاهی بخشی و آموزش است

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری کرمان در ادامه با اشاره به رویکرد جدید دشمن برای مقابله با ایران اسلامی بیان داشت: امروزه دشمن تحریم‌ها و تهدیدات متنوعی را علیه کشور ما اعمال کرده که مقابله با آنها نیازمند آگاهی بخشی و آموزش است.

سلاجقه فضای مجازی، فضای الکترونیکی و ماهواره را از مهمترین تهدیدات دشمن علیه کشور ما برشمرد و با تأکید بر ضرورت مدیریت این فضاها توسط مسئولان و به ویژه خانواده‌ها گفت: دفاع جزئی از هویت یک ملت زنده است و ملتی که نتواند از خود در مقابل تهدیدات دفاع کند زنده نیست.

امروزه دشمن تحریم‌ها و تهدیدات متنوعی را علیه کشور ما اعمال کرده که مقابله با آنها نیازمند آگاهی بخشی و آموزش است

در این جلسه همچنین محمد حجتی پور فرماندار عنبرآباد ، پدافند غیر عامل را یک اصل مهم و اساسی در جامعه دانست و بیان کرد: در دوران دفاع مقدس ، دشمن با شیوه های گوناگون نظامی و تجهیزاتی ، حمله ی سخت را هدف قرار داد که دفاع ما به نوعی پدافند عامل حساب می شد. ولی اکنون به شیوه های غیر نظامی در صدد آسیب رساندن به ارزش های ماست که دفاع ما پدافند غیر عامل به حساب می آید.

وی آمادگی ادارات و دستگاه های اجرایی را در بحث تجهیزات و نیروی انسانی جهت مقابله با هرگونه تهدیدات و بحران ها لازم و و ضروری دانست و بیان داشت: مدیران دستگاه ها نسبت به برگزاری مانور پدافند غیرعامل در راستای سنجش میزان آمادگی خود و همچنین جبران نواقص و کمبودهای احتمالی ترجیحآ در هفته پدافند غیرعامل اقدام کنند.

گفتنی است که مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان به اتفاق معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری در پایان جلسه از دو جایگاه سوخت رسانی و مخزن 3هزار متر مکعبی آبرسانی شهر عنبرآباد بازدید نمودند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر