۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۳۰۰۸۹
یزد؛
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در نشست ستاد نکوداشت هفته پدافند غیرعامل استان با تاکید بر توجه ویژه به آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در حوزه پدافند غیرعامل گفت: امیدواریم در سایه فعالیتهای خوبی که در اداره کل پدافند غیرعامل استانداری یزد انجام می شود و همکاری و هماهنگی مناسب دستگاه های استان شاهد ارتقای محسوس فرهنگ پدافند غیرعامل و آموزش هایی که مردم باید در این حوزه ببینند باشیم.
به گزارش پایداری ملی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست با اشاره به اینکه در تقویم رسمی کشور مناسبتهای بسیاری وجود دارد که مردم و دستگاه ها نسبت به اهمیت آن واقف هستند، بیان کرد: پدافند غیرعامل حوزه بسیار حساس و مورد نیاز در شرایط فعلی است اما آنگونه که شایسته است در بین مردم و برخی دستگاه ها شناخته شده نیست.

"محمدعلی طالبی" ادامه داد: پدافند غیرعامل مورد تاکید و سفارش مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهور و دولت است و باید در هفته نکوداشت پدافند غیرعامل بتوانیم با برنامه هایی که اجرا می کنیم جایگاه پدافند غیرعامل را در بین مردم، مسوولان، دستگاه ها و به ویژه بخش خصوصی تقویت کنیم.

جانشین شورای پدافند غیرعامل استان افزود: در هفته نکوداشت پدافند غیرعامل باید اولویت هایی مورد توجه قرار گیرد و کمیته های ستاد نکوداشت با فعالیتهای بیشتر و تشکیل جلسه با مسوولان مربوطه بتوانند در شناسایی جایگاه مهم پدافند غیرعامل گامهای مناسبی بردارند.

طالبی با تاکید بر توجه ویژه به آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در حوزه پدافند غیرعامل و اینکه بحث آموزش یک بحث زیربنایی در حوزه پدافند غیرعامل است، اظهار امیدواری کرد: در سایه فعالیت های خوبی که در اداره کل پدافند غیرعامل استانداری انجام می شود و همکاری و هماهنگی دستگاه های استان با مجموعه استانداری شاهد اجرای برنامه هایی متفاوت تر، با نمود بیشتر و  ارتقای محسوس فرهنگ پدافند غیرعامل و آموزش هایی که مردم باید در این حوزه ببینند باشیم.

ضرورت ارتقای سطح بازدارندگی در استان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح بازدارندگی در استان مخصوصا در زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم استان و در حوزه های آب، برق و گاز گفت: برگزاری رزمایش های عملیاتی و دور میزی با توجه به اینکه ما شرایط حقیقی برای روبرویی با تهدیدات را نداریم، می تواند به کسب آمادگی بیشتر دستگاه ها و شناسایی تهدیدها در استان کمک قابل توجه ای کند.

طالبی افزود: با شناسایی این تهدیدها می توانیم برنامه ریزی های مناسبی را در حوزه پدافند غیرعامل داشته باشیم و با هدف کاهش آسیب پذیری دستگاه ها در روبرویی با تهدیدات رزمایش هایی را برگزار کنیم.

طالبی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: فراتر از بحث هفته نکوداشت پدافند غیرعامل، دستگاه های استان نسبت به وظایف و فعالیتهای خود در حوزه پدافند غیرعامل برنامه ریزی های لازم را در دستور کار قرار دهند و این وظایف مستقیم و غیرمستقیم در هفته نکوداشت پدافند غیرعامل نمود پیدا کند و شاهد فعالیتهای خوبی در حوزه پدافند غیرعامل دراین هفته باشیم.

در پایان این نشست احکام روسا و اعضای کمیته های ستاد برگزاری برنامه های هفته نکوداشت پدافند غیرعامل در استان یزد به آنها داده شد.

گفتنی است ششم تا 12 آبان ماه سال جاری به نام هفته نکوداشت پدافند غیرعامل نام گذاری شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر