۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۲۹۹۲۶
مدیرکل پدافندغیرعامل استان خراسان جنوبی :
عابدی بر نظارت و بازرسی از ایستگاه های صلواتی سطح شهر توسط دستگاه های ذیربط در جهت جلوگیری از شیوع آلودگی های احتمالی و بیماری های واگیردار در ایام ماه محرم و خصوصا تاسوعا و عاشورای حسینی تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، چهارشنبه هفته جاری جلسه بررسی مباحث زیستی ایام ماه محرم با حضور مدیرکل پدافندغیرعامل استان ، مدیرکل دامپزشکی استان و معاون عملیات فرماندهی سپاه انصارالرضا(ع) و نماینده تام الاختیار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در محل دفتر مدیرکل پدافندغیرعامل استان برگزار شد.
ارتقاء امنیت در حوزه سلامت با برنامه ریزی صحیح و نظارت مداوم امکان پذیر است

در این جلسه دکتر رفیعی پور مدیرکل دامپزشکی استان خطر اصلی در تاثیرگذاری حملات بیوتروریستی دشمن را عدم رعایت مسائل بهداشتی توسط مردم عنوان نمود و افزود: سامانه تلفنی 190 آماده دریافت هرگونه گزارشات مردمی در مورد تخلفات بهداشتی احتمالی می باشد و سامانه 1512 نیز آماده دریافت شکایات مردمی در مورد جلوگیری از ذبح دام در اماکن عمومی و همچنین عدم رعایت مسائل بهداشتی مربوط به آن است.

مدیرکل دامپزشکی استان از آمادگی تیم های دامپزشکی ، علوم پزشکی و مراکز بهداشت سطح استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در خصوص نظارت بر ذبح دام و رعایت اصول مرتبط با آن خبر داد.

سرهنگ یوسفی معاون عملیات فرماندهی سپاه انصارالرضا(ع) نیز با اشاره به توان بالای سپاه و نیروهای مردمی بسیج در جهت مقابله و پیشگیری از وقوع تهدیدات متصور در حوزه زیستی ، مردمی بودن را دلیل اصلی این آمادگی عنوان کرد و افزود: اگر مباحث و الزامات پدافندغیرعامل به درستی توسط دستگاه های ذیربط اجرایی شود در دفاع عامل نیز میتوانیم موفق تر عمل کنیم.

در پایان جلسه دکتر عابدی مدیرکل پدافندغیرعامل استان ضمن جمع بندی موارد مطروحه در جلسه ، با بیان اینکه ارتقاء امنیت در حوزه سلامت با برنامه ریزی صحیح و نظارت مداوم امکان پذیر است ، مباحث پدافندغیرعامل را در تمامی حوزه ها از جمله زیستی ، سایبری ، اقتصادی و ... بسیار کاربردی و تاثیرگذار دانست و افزود: یکی از اصلی ترین حوزه های مورد توجه در استان بحث پدافندغیرعامل است.

وی هزینه کرد اعتبارات در بحث پدافندغیرعامل و پیشگیری از بروز حوادث را بسیار تاثیرگذار عنوان نمود و خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی ذیربط می توانند در پیشبرد این مهم نقش بسزایی داشته باشند.

عابدی بر نظارت و بازرسی از ایستگاه های صلواتی سطح شهر توسط دستگاه های ذیربط در جهت جلوگیری از شیوع آلودگی های احتمالی و بیماری های واگیردار در ایام ماه محرم و خصوصا تاسوعا و عاشورای حسینی تاکید کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر