۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۹۹۲
«کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درحالی به دیدار مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران در استانبول می‌رود که به دلیل در پیش بودن انتخابات ایران امید کمی برای پیشبرد مذاکرات وجود دارد.
روزنامه جروزالم پست اسرائیل در گزارشی مدعی شد تا پایان انتخابات خرداد ۹۲ در ایران و تعیین رئیس جمهوری جدید این کشور امیدی به پیشبرد مذاکرات هسته‌ای وجود ندارد.

به گزارش روزنامه جروزالم پست، «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درحالی به دیدار مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران در استانبول می‌رود که به دلیل در پیش بودن انتخابات ایران امید کمی برای پیشبرد مذاکرات وجود دارد.
 
جروزالم پست مدعی شد؛ درحالیکه فشارهای بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران رو به افزایش است اما جمهوری اسلامی در حال حاضر بر انتخابات ریاست جمهوری ماه ژوئن(خرداد) متمرکز است و حصول توافق در مذاکرات بعید به نظر می‌رسد.
 
براساس این گزارش، در وین، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران خواست درباره مجوز بازدید از سایت مشکوک هسته‌ای کارشکنی‌ها را متوقف کند. این درحالیست که ایران قویا فعالیت مرتبط با ساخت سلاح هسته‌ای در سایت نظامی پارچین را رد کرده است.
 
این گزارش افزود؛ با این وجود، امشب در استانبول کاترین اشتون با سعید جلیلی که در حال حاضر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز است درباره رسیدن به توافق مذاکره می‌کنند.
 
روزنامه جروزالم پست نوشت: هرگونه اقدامی در بن بست مساله هسته‌ای ایران در حال حاضر به انتخابات غیر قابل پیش بینی 24 خرداد و انتخاب جانشین «محمود احمدی نژاد» رئیس جمهوری کنونی ایران بستگی دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر