۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۹۸۴۲
دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی:
دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی به موضوع تراریخته‌ها پرداخت و تراریخته شدن غذای ملت ایران را هشداری برای تهدید سلامت غذایی مردم دانست و گفت: محصول تراریخته غذا نیست.
به گزارش پایداری ملی، حجت‌الاسلام علی کشوری در مجمع فرهنگی اسلامی شهید دکتر مفتح با اشاره به اینکه در اداره جامعه با مشکلات زیادی روبرو هستیم و چالش‌های زیادی پیش روی همه ما وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر و با توجه به فرارسیدن ایام محرم و برگزاری مراسم‌های عزاداری باید از این ظرفیت برای گفت‌وگو و حل معضلات بهره‌برداری لازم را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه هیئات و مساجد باید محلی اندیشه ورز و ایده پرداز برای زندگی مردم باشد، تصریح کرد: باید باور داشته باشیم که چنانچه نتوانیم در جامعه اسلامی راه درمان مشکلات جامعه را در مساجد و هیئات پیدا نکنیم نمی‌توانیم این دردها را درمان کنیم.

معضلات طلاق مورد توجه نباید طی دهه آینده دو سوم ازدواج‌ها به طلاق می‌رسد

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی با تاکید بر اینکه طلاق یکی از اصلی‌ترین معضلات کنونی جامعه است، افزود: چنانچه راهکارهای حل این معضل را پیدا نکنیم در یک دهه آینده دو سوم ازدواج‌ها به طلاق منتهی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با فروپاشی یک خانواده، آرامش افراد نیز سلب می شود، تصریح کرد: جامعه بدون خانواده، جامعه‌ای بدون محبت است و اگر انسان محبت دریافت نکند آرامش آن نیز به چالش کشیده می شود.

حجت‌الاسلام کشوری ابراز داشت: چنانچه در هیئت‌های مذهبی و مساجد درباره مشکلات بحث نشود و خودمان آتش به اختیار برخی از مشکلات را علاج نکنیم، مسئولان به فکر حل این مشکلات نخواهد افتاد و برای آنها علاجی پیشنهاد نخواهد داد.

وی فاصله طبقانی را یکی دیگر از مشکلات  کشورمان بیان کرد و افزود: جامعه‌ای که افراد آن به فقیر و غنی تقسیم‌بندی می‌شوند، دچار اصطکاک پیش فرض خواهند شد و در حوزه‌های امنیت، تربیت و آموزش و اقتصاد چالش ایجاد می‌شود.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه در کتاب‌ها کشور آمریکا را کشور توسعه یافته و پیشرفته دنیا معرفی می‌کنند، گفت: در این کشور نهاد کثیفی به نام وال استریت وجود دارد که همه ثروت آنرا یک درصد جامعه آمریکا در اختیار دارند و بعضی در ایران به دنبال تشدید وال استریت ایرانی هستند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی مسئولان بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز به فکر رفع فقر در جامعه نیستند، افزود: دشمن از این غفلت استفاده می‌کند و روز به روز نقشه‌های جدیدی را پیاده می‌کند.

آموزش و پرورش به مسایل اصلی آموزشی بپردازد

حجت‌الاسلام کشوری همچنین با اشاره به موضوع تراریخته‌ها پرداخت و تراریخته شدن (دستکاری ژنتیکی) غذای ملت ایران را هشداری برای تهدید سلامت غذایی مردم دانست و گفت: محصول تراریخته غذا نیست و فقط ظاهر غذا دارد.

وی در ادامه بر اصلاح نظام آموزشی کشورمان تاکید کرد و گفت: نظام آموزش و پرورش کشورمان بیشتر به مسائل فرعی علم و دانش پرداخته و به همین دلیل جامعه ما دچار مشکلات شده است.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی با اشاره به اینکه یک دانش آموز  ۱۶ تا ۱۷ هزار ساعت در نظام آموزشی کشورمان تحصیل می کند، به این پرسش پرداخت و افزود: آیا نظام آموزش و پرورش ما وظیفه ندارد آموزش های مربوط به مسائل خانواده همچون همسرداری و تربیت فرزند را در طول دوران تحصیل به دختران و پسران ما آموزش دهد؟.

این استاد حوزه، افزایش طلاق ها را نتیجه عدم آموزش‌های مربوط به خانواده در نظام آموزشی کشورمان دانست و گفت: با بررسی بسیاری از پرنده های طلاق می بینیم که دو طرف پرونده افراد تحصیلکرده هستند و مدارج علمی بالایی دارند اما مهارت های لازم برای اداره یک خانواده را ندارند.

برخی از مردان مهارت در اداره زندگی خود را ندارند

وی با تاکید بر اینکه برخی از مردان مهارت در اداره زندگی خود را ندارند و به همین دلیل به زن‌های خود ظلم می کنند، ابراز داشت: البته باید در نظر داشته باشیم که بیش از اینکه خودشان مقصر باشند، نظام آموزشی ما مقصر است.

حجت‌الاسلام کشوری افزایش پدیده فرار فرزندان از خانواده‌ها را ناشی از عدم جذبه در خانواده و عدم چگونگی ایجاد گرمی در خانواده و ایجاد صمیمیت بین افراد خانواده دانست و گفت: خانم‌ها با اینکه معدن عاطفه هستند اما بعضی از آنها نمی‌توانند محیط خانواده خود را گرم و صمیمی نگه دارند چرا که نظام آموزشی فقط به دروسی همچون ریاضی، فیزیک و زیست شناسی بسنده کرده است و جای دروس آموزش مهارت‌های خانواده در نظام آموزشی ما خالی است و وزیر آموزش و پرورش باید برای رفع  این بحران فکری کند.

وی با بیان اینکه ایران کشور امنی در خطرناک‌ترین منطقه دنیا قرار دارد، گفت: بهره‌گیری از نظریه اسلامی بسیج در حوزه امنیت سبب شده است تا کشورمان در حوزه امنیت پیشرفت کند و کشور امنی داشته باشیم.

هیات‌های مذهبی باید محل بررسی مشکلات مردم باشد

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی با تاکید بر اینکه هیات‌های مذهبی باید محل بررسی مشکلات مردم باشد، افزود: هیاتی که موضوعات سخنرانی آن با زندگی مردم ارتباطی نداشته باشد و یا کمتر ارتباط داشته باشد، آن هیئات حق عزاداری امام حسین (ع) را ادا نکرده است.

وی با بیان اینکه در اصفهان مسابقه نصب بنرها در جریان است و بیشتر هیات‌ها و مساجد در ماه محرم با نصب بنر به جای اینکه موضوع سخنرانی را مطرح و برجسته کنند، نام سخنران و مداح خود را مطرح و بجسته کرده‌اند، تصریح کرد: از همه مدیران هیئت‌های مذهبی اصفهان درخواست می‌شود که سال آینده به جای اسم سخنران و مداح، عناوین مباحث معرفتی مطرح در هیات‌ها را بر روی بنرها برجسته کنند و سال آیند شاهد مسابقه عناوین مباحث معرفتی مطرح در هیات‌ها و مساجد باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر