۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۲۹۷۸۳
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر رشت از طراحی و ساخت ربات با قابلیت جمع آوری سنبل آبی تالاب ها در استان گیلان خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، فاطمه شیرزاد در نهمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت افزود: این اقدام از سوی پدافند غیرعامل استانداری گیلان در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در حمایت از شرکت های دانش بنیان و با بهره گیری از ظرفیت نخبگان انجام گرفته است.

وی اظهار داشت: رونمایی از طراحی و ساخت ربات با قابلیت جمع آوری سنبل آبی در تالاب ها قرار است بزودی بعد از دهه اول محرم از سوی پدافند غیرعامل استانداری گیلان به بهره برداری برسد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر رشت خاطرنشان کرد: برای جمع آوری گیاه سنبل آبی در تالاب عینک با همکاری تشکل های مردمی، اقدامات خوبی انجام گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکل محل دفن زباله در سراوان رشت اظهار کرد: محل دفن زباله در سراوان تبدیل به بحران شده که بایستی با عزم جدی مسوولان، همدلی و هم افزایی و با اعتبارات ملی مشکل سراوان و رودخانه های زرجوب و گوهر رود رشت را مرتفع کنیم.

شیرزاد با اشاره به ایجاد سلول های زباله در لندفیل سراوان و با بیان اینکه این سلول ها ظرفیت دفن زباله کمتر از دو سال را دارد، تصریح کرد: محل دفن زباله در سراوان دیگر طاقت زباله را ندارد، بسیاری از جنگل های سراوان توسط شیرابه های ناشی از زباله نابود شده است.

وی رفع این مشکلات در حوزه محیط زیست را از مطالبات مردم عنوان و اظهار کرد: دولت قول داده که مباحث مربوط به محیط زیست در اولویت کارهایشان باشد بنابراین از استاندار آینده و مجمع نمایندگان می خواهیم که به رفع مشکل محل دفن زباله در سراوان رشت و رودخانه های گوهر رود و زرجوب توجه کنند.

به گزارش ایرنا ، سنبل آبی یکی از سریع الرشد ترین گیاهان مهاجم و خطرناک شناخته شده در دنیا و دارای قابلیت تولید مقادیر زیادی دانه ، افزون بر سه دهه ماندگاری بذر و قدرت دو برابر کردن جمعیت خود در مدت دو هفته است . 

این گیاه می تواند منابع آبی را به طور کامل پوشانده و باعث نرسیدن نور خورشید به گیاهان آبزی ، ماهی ها و سایر موجودات آبزی و از بین رفتن آنها شود. این گیاه چنان سطح آب را می پوشاند که حتی رفت و آمد قایق ها را هم غیر ممکن می کند .

احمد رمضانپور نرگسی یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در نهمین جلسه شورا بیان داشت: رفع مشکلات رودخانه های زرجوب و گوهر رود نیازمند نگاه ملی است و تا زمانی که تفکر ملی نباشد، نمی توان کاری در این رابطه انجام داد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به آغاز بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: امروز دیگر بحث کمیت در آموزش مطرح نیست، بایستی برای ارتقاء کیفیت آموزشی تلاش شود.

شورای اسلامی رشت در دور پنجم، 11 عضو دارد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر