۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۹۷۳۸
معاون شهردار خرم‌آباد:
معاون خدمات شهری شهردار خرم‌آباد گفت: کلیه دستگاه‌های عضو کارگروه پدافند غیرعامل باید پای‌کار باشند که به‌محض اعلام شهرداری کمک‌حال مجموعه باشند.
به گزارش پایداری ملی،  علی محمدخانی ظهر امروز در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای شهر خرم‌آباد که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: با توجه به ابلاغیه‌ای که در سال 94 توسط وزیر کشور به استانداران و درنهایت به شهرداران ابلاغ شد مقرر شد ستاد بحران در شهرداری‌ها تشکیل شود که این اقدام انجام و چند کارگروه ازجمله کارگروه ایمنی و آتش‌نشانی، کارگروه تدفین، کارگروه کنترل سیلاب شهری، کارگروه هشدار و اطلاع‌رسانی تشکیل شد.

وی افزود: با توجه به اینکه این ستاد در شهرداری تشکیل شد حادثه نفس‌گیری نداشتیم و بیشتر خطای انسانی بود؛ موانع  و چالش‌هایی در سطح شهر خرم‌آباد وجود دارد که به ناخواسته گریبان گیر شهر شده، شهرک‌هایی در گوشه و کنار شهر خرم‌آباد اضافه‌شده ازجمله فاز یک و دو کوی ارتش، بسیجیان، مسکن مهر، گلدشت غربی و شرقی تمامی این مناطق مطالعه طرح آب سطحی اضافه‌شده، ساخت‌وسازهایی صورت گرفته و تمام آبرفت‌ها رهاشده است.

معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد عنوان کرد: کانال‌ها و جداول آب‌های سطحی موجود در سطح شهر با توجه به ظرفیت و گنجایش ساخت‌وسازهای سنوات گذشته طراحی‌شده و این سیلاب‌هایی که از دامنه کوه‌ها و شهرک‌های تازه احداث‌شده به جداول و کانال‌ها ورود می‌کند که جوابگو نیست و سبب می‌شود آب در سطح کانال‌ها جاری شود و خسارات جانی و مالی و ضرر و زیان به زیرساخت‌های شهری به وجود بیاید.

وی بیان کرد: پل‌های موقت  در سطح شهر یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های مهم حوزه مدیریت شهری است، رودخانه خرم‌آباد که یکی از دغدغه‌های شهر است لایروبی می‌شود و از تخلیه نخاله‌های ساختمانی توسط افراد سودجو جلوگیری می‌شود.

محمدخانی بابیان اینکه به شهرداران مناطق در ارتباط با لایروبی رودخانه و کانال‌های دفع آب سطحی و جداول دستور ابلاغ‌شده است تصریح کرد: کمبود ماشین‌آلات و تجهیزات موضوعی است که در شهرداری خرم‌آباد وجود دارد و در شورای عالی مدیریت بحران هم مطرح‌شده است.

وی با اشاره به اینکه بودجه لازم برای بحث پیشگیری تخصیص پیدا نمی‌کند که این موضوع یک ضعف به شمار می‌رود خاطرنشان کرد: در مواقع بحرانی ازنظر نیروی انسانی هیچ مشکلی نداریم اما تجهیزات محدود است و تنها 2 الی 3 نقطه از شهر به‌صورت هم‌زمان پوشش داده می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد گفت: پل‌هایی که ورودی کوچه‌ها و خیابان‌ها قرار دارد باید به‌صورت ویژه در دستور کار شهرداری مناطق قرار بگیرد و پاک‌سازی شود چراکه در مواقع بارندگی سبب جاری شدن سیلاب در سطح آسفالت می‌شود، با توجه به اینکه مغازه‌داران رعایت نمی‌کنند و به‌راحتی زباله خود را به جداول می‌ریزند سازمان پسماند باید به‌صورت جدی با مغازه‌داران برخورد کند.

وی اظهار داشت: سازمان آتش‌نشانی باید کلیه دستگاه‌ها را آماده و کلیه نیروها شیفت‌بندی شوند و در مواقع بحرانی مرخصی‌ها لغو و کلیه تجهیزات نیز به‌روز شود.

محمدخانی افزود: کلیه دستگاه‌های عضو کارگروه پدافند غیرعامل باید پای‌کار باشند که به‌محض اعلام شهرداری کمک‌حال مجموعه باشند، سازمان میادین در مواقع بحرانی گشت میدانی داشته باشد، سازمان حمل‌ونقل و ترافیک در مواقع بارندگی ایاب و ذهاب مسافران را پوشش دهد که خللی در بحث جابه‌جایی مسافر پیش نیاید و در بحث کنترل زیرگذرها نیز کنترل و رصد کند تا در صورت نیاز مسدودی را انجام دهد.

وی عنوان کرد: پارکینگ ساحلی جزو وظایف سازمان حمل‌ونقل ترافیک است که باید در زمان بارندگی مسدود شود و هیچ خودرویی حق پارک ندارد در مواقع بحرانی حضور کلیه مدیران دستگاه‌های عضو ستاد الزامی است و پلیس راهور با افزایش  گشت‌ها برای روان‌سازی ترافیک کمک کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد بیان کرد: تجهیزات جوابگوی خدمات‌رسانی هم‌زمان به‌کل شهر نیست وباتوجه به عدم توانایی مالی شهرداری، عدم مشارکت مردم در پرداخت عوارض و عدم تخصیص اعتبار لازم برای بحث پیشگیری مشکلاتی گریبانگیر مجموعه شهرداری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر