۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۹۷۲۵
دبیر شورای پدافند غیر عامل استان قزوین خبرداد:
افشار خبر داد: با توجه به اهمیت اطلاعات هواشناسی در کاهش آسیب پذیری، مسائل پدافندی هواشناسی در پیشگیری از بروز خسارات، ظهور و بروز پیدا می کند و در تامین ایمنی و پایداری زیر ساختها نقش موثری دارد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، "محمد افشار" مدیر کل پدافند غیرعامل استان در جلسه کارگروه راه و شهرسازی با موضوعیت تاثیر پدافند هواشناسی در این حوزه اظهار داشت: امور سازمان هواشناسی به واسطه تخصصی و کاربردی بودن از اهمیت بالایی برخوردار است و از این رو هرگونه پیش‌بینی و نظر کارشناسی این سازمان می‌تواند در روند تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها موثر و مفید باشد.

ظهور و بروز تاثیرات اطلاعات هواشناسی در کاهش آسیب پذیری زیر ساخت ها

وی افزود : با توجه به اینکه این سازمان اطلاعات دریافتی را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد می تواند مورد استفاده دستگاه های اجرایی استان قرار بگیرد.

افشار با اشاره به اهمیت مسائل مرتبط با پدافند غیرعامل در امور هواشناسی و رشد فزاینده علوم و فناوریهای مرتبط با علوم جوی افزود: می توان از اطلاعات و داده های هواشناسی از قبیل شناسایی جهت و سرعت باد و با لحاظ میزان و نوع پخش آلاینده ها، در طراحی شهری وهمچنین مکانیابی نیروگاه های تولید  انرژیهای نو و تجدید پذیر  و مدیریت بهینه آب بهره برد.

افشار در ادامه به موضوع یک درصد اعتبارات تملک دارایی های دستگاه های اجرایی جهت امور مرتبط با پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: عدم رعایت این امر توسط دستگاه های اجرایی خلاف قانون بوده و تمام دستگاه های اجرایی  ملزم به هزینه کرد با نظارت اداره کل پدافند غیرعامل می باشند.

وی افزود : یک درصد اعتبارات تملک دارایی ها می تواند در زمینه بهره گیری از مطاعات طرح های پدافندی ،اجرای پروژه های مرتبط با پدافند غیر عامل و ایجاد زیرساختهای پایدار استفاده گردد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر