۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۹۶
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان عنوان کرد:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان تجهیز حداقل یکی از شعبه های هر بانکی را در شهرستان ها به فیبر نوری ،افزایش ضریب حفاظتی و برق اضطراری در بانک ها و بروز رسانی تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری را برای مقابله با رویدادها مهم ترین انتظارات ستاد پدافند غیر عامل از بانک ها اعلام کرد.
یرج حسن زاده در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر وپدافند غیرعامل با محور بانکها در سالن جلسه بانک کشاورزی مدیریت کردستان افزود:بانکها به عنوان امین ثروت و پول مردم بایددر نگهداری و حفاظت از آن با مدیریت بهتر انجام وظیفه کنند.

وی اظهار داشت:بانکها بایدبا بکارگیری تکنیک های تخصصی و رعایت پدافندغیرعامل اطمینان کامل را در جلوگیری از هرگونه اتفاق احتمالی  به مشتریان خود ببخشند.

حسن زاده بیان کرد:بانکها دردو حوزه سخت افزاری که شامل حراست از منابع و سرمایه جامعه  و نرم افزاری که شامل داده ها و اطلاعات مالی مشتریان است؛ باید با تقویت و بروز رسانی زیرساخت های ضروری در عرصه بانکداری شرایط رفاه و آسایش فکری جامعه را در زمینه پولی ومالی جامعه  در زمان هرگونه  رویداد احتمالی فراهم کنند.

وی گسترش عابربانکها،اتصال همه شعب به شبکه فیبرنوری،نظارت و مدیریت دقیق مدیران و کاربران سیستم های رایانه ای بانکها در جلوگیری از هرگونه سوء استفاده نرم افزاری وتامین برق اضطراری در بانکها را برای خدمترسانی به جامعه در زمان حواث را نکات ضروری و قابل توجه برای بانکها اعلام کرد.

معان سیاسی و امنیتی استاندارکردستان گفت:مدیران و کاربران بانکها باید برای آمادگی بیشتر دردوره های آموزشی پدافند غیر عامل شرکت کنند.

به گفته وی بانکهای خصوصی نیزبایددر کنار بانکهای دولتی به نکات پدافند غیرعامل و امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته باشند چرا همه دارایهای آنها نیز متعلق به جامعه است و باید در مواقع لازم به خواسته و نیازمردم پاسخگو باشند.

وی افزود:نگه داشتن حرمت و جایگاه مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره مورد تاکید بوده و هست بانکها نیز باید در تحقق این امر مهم توجه بیشتری داشته باشند و در زمان ارائه خدمت به مردم در شعبه ها محورفعالیت های خود را جلب رضایت مردم قرار دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندارکردستان برتوجه بیشتر بانکها به دو موضوع پدافند غیر عامل و فریضه امربه معروف و نهی ازمنکر دربرنامه ریزی بانکها تاکید کرد گفت:بانکها باید در همه تبیلغات خود به ترویج این دو موضوع هم توجه بیشتری داشته باشند.

مسوول دبیرخانه امور اجرایی پدافند غیر عامل استان کردستان دراین نشست گفت:موضوع پدافند غیر عامل درکردستان از سال 1384 فعالیت خود را با شش کارگروه آغاز کرده و در حال حاضر نیز12کارگروه فعال دارد.

عبدالله محمودخانی افزود:رسالت اصلی پدافند غیر عامل در سه موضوع اساسی حفظ منابع انسانی ،حفظ امکانات  و حفظ تجهیزات خلاصه می شود که بتوان در زمان رویداد هرگونه اتفاق احتمالی شرایط ارائه خدمات  به شهروندان  مهیا شود.

وی تجهیز حداقل یکی از شعبه های هر بانکی را در شهرستانها به فیبر نوری ،افزایش ضریب حفاظتی و برق اضطراری در بانکها و بروز رسانی تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری را برای مقابله با رویدادها مهم ترین انتظارات ستاد پدافند غیر عامل از بانکها اعلام کرد.

وی تعیین یک نفر در بخش نرم افزار و یک نفر در بخش سخت افزار در بانکها برای پدافندغیرعامل ،جمع بندی تمام مشکلات و کمبودهای بانکها در زمینه ضعف در پدافند غیر عامل و ارسال آن به ستاد و ا اندازی سیستن برق مولد در بانکها برای فعالسازی سیستم های رایانه بانکها و جلوگیری از مشکلات را از دیگر انتظارات ستاد پدافند غیر عامل از بانکها بیان کرد.

در این نشست تخصصی مسوولین بانکهای استان مسایل و مشکلات  حوزه کاری خود را با معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان در میان گذاشتند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر