۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۹۵۸۱
معاون عمرانی استاندار تاکید کرد:
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار گلستان با اشاره به پیش بینی بارش های رگباری و احتمال بروز سیل، خواستار تمهیدات لازم دستگاه ها به منظور کاهش خسارت و آمادگی لازم برای مواجهه با شرایط اضطراری ورود سامانه ناپایدار از پنجشنبه شب به استان شد.
به گزارش پایدرای ملی، رضا مروتی عصر پنجشنبه در مکاتبه ای خطاب به فرمانداران، مدیران دستگاه های اجرایی و شهرداران تابعه استان و ارسال نسخه ای از آن به ایرنا ،گفت: طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان نفوذ سامانه ناپایدار و وزش باد در ساعت های پایانی پنجشنبه شب بوده و استمرار آن تا روز جمعه دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: با توجه به پیش بینی بارش های رگباری و آذرخش از بامداد جمعه، احتمال شکستگی درختان، سیلابی شدن رودخانه ها و آبگرفتگی معابر در برخی مناطق استان دور از انتظار نیست.

شرکت آب منطقه ای گلستان نیز اعلام کرد که با توجه به پیش بینی احتمال وقوع سیل طی امروز و فردا نشست فوق العاده کمیته بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب برگزار و راهکارهای کاهش خسارات آن بررسی شد.

اداره کل هواشناسی گلستان نیز روز گذشته در نمابری به ایرنا و با اشاره به آغاز بارش ها در استان و پیش بینی احتمال وقوع سیل ،اعلام کرد که از پنجشنبه شب و بامداد جمعه هفته جاری امواج سامانه ناپایدار به استان نفوذ کرده و باعث وزش باد شدید به میزان حداکثر 80کیلومتر در ساعت خواهد شد.

در این هشدار هواشناسی گلستان آمده است: افزایش ابر، رگبار و آذرخش (رعد و برق) و کاهش دما بین 8 تا 10 درجه سلسیوس از دیگر پیامدهای این سامانه هوایی خواهد بود و به تدریج از بامداد شنبه از فعالیت سامانه ناپایدار در استان کاسته خواهد شد.

هوای گرگان مرکز استان گلستان هم اینک صاف و دما 42درجه سانتیگراد و سرعت وزش باد 14 کیلومتر بر ساعت و از جهت شمال شرقی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر