۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۹۵۶۸
وب سایت آمریکایی یو اس نیوز در یادداشتی با عنوان "اقدام بزرگ ایران" نوشت: در کشورهای آسیای غربی که مورد حمایت ایران هستند به خوبی سیاست های ایران احساس می شود و این منطقه جایی نیست جز مسیر منتهی به دریای مدیترانه و مرزهای شمالی اسرائیل.
به گزارش پایداری ملی، در کشورهای مورد حمایت ایران به خوبی احساس می شود که آنها نیز خواهان بدست آوردن تکنولوژی هسته ای و فناوری تولید موشک های بالستیک هستند که این موضوع می تواند به شدت برای آمریکا و متحدان منطقه ای خطرناک باشد. جوانه هژمونی ایران در عراق و سوریه و لبنان کاملا رشد کرده است و ایران به خوبی اقدامات شیعیان منطقه را رهبری می کند.

این منبع آمریکایی افزود: در روند رو به رشد ایران در زمینه نفوذ در منطقه، نه تنها اسرائیل بلکه عربستان و برخی از کشورهای سنی نشین نیز احساس خطر کرده اند و باید گفت پیشرفت سریع ایران نیز تا حد زیادی به خاطر سیاست های آمریکا در قبال داعش بوده است که خود را نیازمند همکاری و اقدامات ایران در این زمینه نیز دانسته است.

باید پرسید که چرا آمریکا استراتژی درستی را در زمینه مبارزه با داعش اتخاذ نکرده است. سیاست های آمریکا در نهایت موجب شده است که ایران در موضع بهتری قرار گرفته و تلاش خود را برای نابودی اسرائیل دوچندان کند. مرزهای ایران تا مرکز عراق و از آن طرف تا دمشق و در کشور لبنان تا مرزهای غربی و شمالی و همچنین نفوذ ایران در عراق تا مرزهای عربستان محسوس است و این امر تبدیل به نگرانی شدید اسرائیل شده است. ایران در این مناطق نه تنها در زمینه سیاسی بلکه در زمینه نظامی نیز نفوذ پیدا کرده است.

یو اس نیوز نوشت: بعد از حمله آمریکا به عراق این ایران بود که در عراق اوضاع را بدست گرفت و اکنون ایران متحد اصلی بشار اسد در سوریه است. بعد از حمله اسرائیل به حزب الله مردم لبنان با این گروه متحد شده و همکاری های دولت لبنان نیز با ایران شدت گرفت. در حال حاضر کار به جایی رسیده است که ایران یک کارخانه تولید سلاح در لبنان احداث کرده است و با این اقدام تهران به راحتی حزب الله را برای جنگ بعدی با اسرائیل مجهز کرده است.


این منبع آمریکایی در پایان نوشت: ایران همچنین در اقدام دیگری بدون توجه به تهدیدات دیگر کشورها، برنامه موشکی خود را مخصوصا در زمینه موشک های بالستیک ارتقا داده است. متاسفانه تلاش های آمریکا برای شکست گروه داعش موجب شده است که ایران به یک پیروزی بزرگ دست پیدا کرده و ایران توانسته است در بسیاری از زمینه ها از فرصت استفاده کرده و هژمونی خود را در منطقه بگستراند.


گفتنی است که همانطور که این وب سایت آمریکایی اقدامات اخیر ایران را یک پیروزی بزرگ دانست باید گفت، با توجه به زورگویی های کشورهای غربی و اثبات ایران موضوع در تاریخ گذشته ایران، ایران در حقیقت با پیشرفت در زمینه نظامی و انجام سیاست های بازدارنده، حرکتی بزرگ را در منطقه انجام داده است.

ایران هیچ گاه به دنبال حمله به کشوری نبوده است و تمامی سیاست های نظامی ایران در حقیقت سیاست بازدارنده بوده و هست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر