۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۲۹۴۷۳
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد، کاهش آسیب پذیری نظام در برابر تهدیدهای دشمنان و تلاش برای پایداری و اقتدار ملی را مهمترین وظیفه و هدف در پدافند غیرعامل برشمرد.
به گزارش پایداری ملی، محمدصادق طهماسبی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد اظهار کرد: اهمیت پدافند غیرعامل بر کسی پوشیده نیست و آشنا نمودن نهادهای اجتماعی و مردمی با این حوزه از طریق برنامه های آگاهی بخشی و فرهنگ سازی از سوی رسانه های مکتوب و مجازی و رسانه ملی امری ضروری است.

طهماسبی افزود: مهم ترین وظیفه و هدف ما در پدافند غیرعامل دفاع از سرمایه های انسانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور، کاهش آسیب پذیری نظام در برابر تهدیدهای دشمنان و تلاش برای پایداری و اقتدار ملی است.

وی مهم ترین فعالیت اداره کل پدافند غیرعامل استان در یک سال گذشته را افتتاح اولین مرکز ملی آموزشی و مهارت آموزی CBRNE در استان عنوان و یادآور شد: وجود این مرکز آموزشی تخصصی در استان پتانسیل بسیار خوبی برای مهارت آموزی نیروهای امدادی، عملیاتی، کارشناسان و رابطان پدافند غیرعامل استان برای مقابله با خطرهای شیمیایی، بیولوژیک، رادیواکتیو، زیستی، هسته ای و انفجاری است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ادامه داد: دیدار با خانواده معظم شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران،فعال نمودن شورای پدافند شهرستانهای استان و تشکیل رسمی شورای پدافند شهرستانهای مهریز، بهاباد و اشکذر، برگزاری اولین سمینار آموزشی تخصصی پدافند شیمیایی ویژه مدیران و رابطان ادارات استان، برگزاری نخستین کارگاه آموزشی تخصصی پدافند سایبری ویژه رابطان استان به تعداد ۱۵۰ نفر، برگزاری دوره متمرکز پدافند غیرعامل ویژه مدیران و اعضای کارگروه ها و تربیت مربی ابلاغی از سوی وزارت کشور به تعداد ۱۷۰ نفر و تشکیل جلسات شورای پدافند غیرعامل استان، قرارگاه پدافند زیستی و قرارگاه پدافند پرتویی استان به صورت مستمر از مهم ترین فعالیتها و اقدامات اداره کل پدافند غیر عامل استان در سال گذشته و امسال بوده است.

طهماسبی از تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل استان و تدوین نقشه پهنه بندی خطرپذیری استان در حوزه های مختلف در آینده ای نزدیک و برگزاری دوره آموزشی و توجیهی با محوریت مسایل مربوط به بیوتروریسم و تهدیدات زیستی برای زائران، عوامل اجرایی و دست اندرکاران سفر به عتبات عالیات در اوایل مهر ماه سال جاری خبر داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر