۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۲۹۴۳۷
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان شناسایی و رصد را دو فاکتور اساسی برای پیشگیری از تهدیدات پدافندی دانست و گفت: دوره‌های آموزش همگانی اهداف پدافندی در استان سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، ایرج کارخایی بعد از ظهر امروز در نشستی با برخی از اعضای شورای مدیریت بحران استان سمنان اظهار داشت: دوره‌های آموزش همگانی اهداف پدافندی در استان سمنان برگزار می‌شود.

وی تقویت پایه‌های شناسایی و رصد تهدیدات دشمن را یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این دوره‌ها اعلام کرد و افزود: این مهم از فاکتورهای اساسی پیشگیری و مقابله با تهدیدات دشمنان در حوزه پدافند غیرعامل به شمار می‌رود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های پدافندی استان باید تقویت شود بیان کرد: آگاهی بخشی و آموزش مستمر یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در این راستا باید انجام شود.

وی اذعان کرد: تهدیدات پدافندی همواره بخش‌های مختلفی از یک جامعه از جمله سلامت، محیط ‌زیست، منابع ملی، محصولات غذایی و کشاورزی، دام و طیور را مورد هجمه‌های گوناگون قرار می‌دهد.

کارخایی با تأکید بر لزوم آگاهی بخشی نوع تهدیدات پدافندی به آحاد مردم خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نقش مؤثری در راستای انتقال بسیاری از مطالب پدافندی به مردم ایفا می‌کنند و باید از این ظرفیت مطلوبی برای فرهنگ‌سازی و آموزش استفاده کرد.

وی یادآور شد: پیوست پدافند غیرعامل در طرح‌های عمرانی و شهرسازی و اصول زیرساخت‌های حیاتی استان سمنان انجام می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان تصریح کرد: امروزه تهدیدات نظامی، اقتصادی، سایبری و زیست‌محیطی به‌شدت زیرساخت‌های حیاتی کشور را در معرض خطر قرار داده که تنها راه مقابله با آن‌ها اصول پدافند غیرعامل است.

وی با اشاره به اینکه اصول پدافندی اثرگذاری و سطح تهدیدات دشمن را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد اضافه کرد: عدم رعایت اصول پدافند غیرعامل می‌تواند میزان آسیب‌پذیری کشور را در مواقع بحرانی نیز افزایش دهد و سبب ایجاد خسارت‌های ناگواری به کشور می‌شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر