۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۲۹۳۹۳
پلیس فتا استان به كاربران فضاي سايبري در خصوص نرم افزارهاي سرقت اطلاعات هشدار داد.
به گزارش پایداری ملی، در پي مراجعه و تماس شهروندان به پلیس فتا و ارائه گزارش های مبني بر ارسال پيامك از سوي گوشي تلفن همراه آن ها به افرادي ناشناس رسيدگي به موضوع در دستور كار كارشناسان قرار گرفت.

در تحقيقات به عمل آمده مشخص شد برخي از نرم افزارهاي نصب شده روي گوشي هوشمند مراجعان جعلي بوده و با شگردي نوين از افراد مي خواهد تا با نصب مجدد يا به روزرساني برخي نرم افزارهاي مورد نياز گوشي هوشمند ، از قابليت جديد اين نرم افزارها مانند بازار ، موبوگرام و ... بهره جويند.

نحوه كار اين جاسوس افزار

پس از دانلود و نصب نرم افزاري خاص توسط قرباني، نرم افزار مربوطه بدون اينكه صاحب گوشي مطلع باشد با در اختيار گرفتن برنامه هاي گوشي از جمله ارسال و دريافت پيامك ، شماره هاي تماس و مخاطبين و ...، اقدام به سرقت اطلاعات و يا انجام اعمالي بدون اختيار صاحب گوشي مي کنند.

برررسی های کارشناسان پلیس فتا بیانگر این است که در تمام موارد قربانيان به طور يكسان با دانلود نرم افزار از سايت هاي نامعتبر مورد نفوذ قرار گرفته و با دانلود از اين سايت ها و نصب نرم افزارهاي جعلي به جاي نرم افزار اصلي، مورد جاسوسي قرار گرفتند .

منفعت كلاهبردار در جاسوسي از قرباني

سودجويان و كلاهبرداران فضاي سايبري از بانك هاي اطلاعاتي گردآوري شده و جاسوسي از افراد منبع درآمد ايجاد كرده و در برخي موارد مشاهده شده است از طرف قرباني به فرد ديگري پيامك ارسال شده و يا حتي به قرباني پيشنهاد مي شود براي خلاصي از بدافزار مربوطه به سايت هاي هدف مراجعه و به اين شكل موجب افزايش بازديد يا تعداد اعضاي خود گردند و بدين طريق راهي براي كسب منفعت مالي ايجاد کرده اند.

در خور اشاره است عاملان انتشار جاسوس افزارها و بدافزارهاي رايانه اي تحت هر عنواني مورد تعقيب پليس فتا خواهند بود و پليس فتا به طور قاطع با مجرمان فضاي سايبري و افرادي كه سعي در برهم زدن آرامش و امنيت رواني ساير كاربران را دارند برخورد جدی خواهد داشت .

راهکار

كاربران گرامي از دانلود نرم افزارهاي مورد نياز خود از سايت هاي ناشناس ، نا امن و شبكه هاي اجتماعي خودداري کرده و با نصب آنتي ويروس به روز شده از حريم خصوصي خود محافظت به عمل آورند.

ضمناً سايت پليس فتا به آدرس الكترونيكي www.cyberpolice.ir آماده دريافت گزارشات مردمي و اخذ نقطه نظرات شهروندان و كاربران گرامي بوده و همچنين كاربران گرامي مي توانند آخرين اخبار حوادث و رويدادهاي سايبري را از اين سايت دريافت نمايند ضمنا شماره تماس 2183918 به صورت شبانه روزي آماده پاسخگويي به سوالات شهروندان در سراسر استان است. 


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر