۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۲۹۳۷۳
آزادی ، با بیان این که در پدافند غیرعامل، یکی از اصول واهدف اصلی، نجات جان مردم است، اظهار کرد: پدافند غیرعامل در حوزه سلامت ودر راستای پیشگیری و مقابله با تهدیدهای انسانی انجام می‌شود.
محمد هوشمندی
دومین جلسه کارگروه بهداشت سلامت و بیولوژیک پدافند غیرعامل با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان، رییس و اعضای کارگروه استان، در سالن جلسات اداره کل پدافندغیرعامل فارس برگزار شد.

ابتدا محمدرضا عالی منش رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس و نماینده دانشگاه علوم پزشکی شیراز درکارگروه بهداشت سلامت و بیولوژیک استان، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه بهداشت و درمان به مباحث شناسایی و امکانات، به مقوله پیشگیری توجه ویژه نموده است و در این زمینه به نتایج قابل توجهی دست یافته است. به عنوان نمونه می توان به ازجمله اقدامات صورت گرفته در زمینه سندورومیک که منطبق با اهداف پدافند غیرعامل است اشاره کرد. وی ادامه داد که دفترچه پایش بیماران توسط واحد بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه طراحی و تدوین گردیده است که جهت تکمیل در اختیار پزشک کاروان ها در سفر معنوی حج  جهت تکمیل در اختیار پزشک های کاروان قرار گرفت .

وی همچنین ضمن ارائه گزارشی از نحوه کنترل سلامت زائرین ، افزود سلامت زائرین از طریق شبکه اجتکاعی که با حضور اعضای مشخصی تشکیل گردیده بطور مرتب رصد و پایش می گردد.

تشکیل جلسه کارگروه بهداشت و سلامت بیولوژیک پدافند غیر عامل استان فارس در شیراز

سپس رحیم آزادی مدیر کل پدافند غیر عامل ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته ، اقدامات را ارزشمند اما ناکافی خواند .

آزادی همچنین ضمن اشاره به اتفاقات قبلی در سفر معنوی حج از جمله حادثه منا ، بررسی ارتقاء میزان آمادگی ، پایداری ، میزان هماهنگی  ومدیریت درمواقع بحران، را از موارد ارزشمند در پدافند غیرعامل عنوان کرد و افزود : در حال حاضر در تعاریفی که در مورد پدافند غیرعامل صورت گرفته، به عوامل اثرگذار که منجر به بحران می شود توجه بیشتری شده و بحث سیستم سلامت در این تعاریف مغفول مانده است. بنابراین توجه به ساختار تشکیلاتی پیش بینی شده در این زمینه بویژه بحث آموزش ، مدیریت هماهنگی و اطلاع رسانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ، با بیان این که در پدافند غیرعامل، یکی از اصول واهدف اصلی، نجات جان مردم است، اظهار کرد: پدافند غیرعامل در حوزه سلامت ودر راستای پیشگیری و مقابله با تهدیدهای انسانی انجام می‌شود.

تشکیل جلسه کارگروه بهداشت و سلامت بیولوژیک پدافند غیر عامل استان فارس در شیراز

آزادی در ادامه پدافند غیرعامل را یک دانش بین رشته عنوان کرد و افزود: پدافند غیر عامل با آسیب هایی که انسان ها وارد می‌کنند، مقابله می کند و حلقه های به ظاهر نامربوط و بی ارتباط با یکدیگر را بهم وصل می کند.

وی همچنین بهره مندی از پتانسیل نخبگان و اندیشمندان استان را ضروری دانست و تصریح کرد: آموزش همگانی ، ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل و همه گیر کردن این مقوله ازاولویت های ما در استان می باشد.

در پايان اعضاء کارگروه بهداشت ، سلامت و بیولوژیک پدافند غیرعامل به بیان دیدگاه ها ،  نظریات و پیشنهادات خود پرداختند که منتج به اتخاذ تصمیماتی در این کارگروه گردید .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر