۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲
کد خبر: ۲۹۳۴۲
سردار اکبری مطرح کرد:
فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: دشمنان انقلاب، تضعیف ایران اسلامی را با ابزار تحریم، تهدید و جنگ نرم مورد هدف قرار داده اند.
به گزارش پایداری ملی، فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در همایش بازار اسلامی اقتصاد مقاومتی که به مناسبت روز بسیج اصناف در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد، ضمن بزرگداشت یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حریم امامت ولایت؛ سالروز شهادت حاج مهدی عراقی و شهدای اصناف و بازار را گرامیداشت.

سردار علی محمد اکبری گفت: همین جا یادی کنم از شهید شاخص بسیج اصناف شهید مرتضی عطایی و خدا خواست از طرف مردم چهارمحال و بختیاری در مدت کوتاهی در جبهه مقاومت حضور پیدا کنم و از افتخارات این بود که یکی دوماهی در خدمت برادر عزیزمان شهید سرافراز شهید عطایی بودیم.

وی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: دشمن دنبال راهبرد براندازی نظام جمهوری اسلامی است و برای رسیدن به هدف سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای خود مشخص کرده است.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با توجه به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه امام حسین علیه السلام تصریح کرد: دشمن دنبال راهبرد کوتاه مدت در ارتباط با ناامنی کشور است، که در ماه های اخیر دیدیم که تمام تلاش دشمن براین بود که ایجاد ناامنی در کشور کند و هرجایی که امنیت نباشد آرامشی وجود ندارد.

سردار اکبری با اشاره به اقتدار نیروهای مسلح و پاسخ سنگین سپاه به جنایات گروه تروریستی تکفیری داعش در وقایع تهران، ادامه داد: راهبرد دوم دشمن در بعد اقتصادی است. در بحث اقتصادی دشمن دنبال این هست که از این راه وارد شود تحریم ها را اثرگذار کند.

این مقام ارشد نظامی استان، تأکید کرد: خواهران و برادران بزرگوار، انقلاب ما وارد  ۴۰ سالگی می شود. از همان ابتدا در ایران هم تهدید بود و هم تحریم؛ اما شما در بعضی از امورات کشور توانستید که به استقلال برسید. به خودکفایی برسید؛ چرا؟ چون آن ها هم تهدید را باور کردند و هم تحریم ها را باور کردند. بعضی ها به این باور نرسیدند.

وی با اشاره به وابستگی کشور به تأمین تجهیزات نظامی بسیار جزئی حتی فشنگ گازی در دوران دفاع مقدس، گفت: همان هایی که روزی فشنگ گازی نیاز داشتند، امروز در دنیا خودکفا هستند . امروز صادر کننده ی بهترین سلاح و تجهیزات به دنیا هستند. ۳۶ تا ۴۰ کشور تجهیزات نظامی ما را نیاز دارند. 

امروز اقتدار ما و اقتدار نظام ما در داشتن امکانات و  تولید بومی تجهیزات دفاعی است؛ چرا که بسیجیان ما و نیروهای مسلح ما خواستند و ایستادند و توانستند با ایستادگی در مقابل تهدیدها و تحریم های دشمن ایستادگی کنند و به خودکفایی برسند.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام تصریح کرد: آیا در تمام شغل ها و مشاغل دیگری نمی شد؟ می شد. منتها همیشه نظر برآن طرف آب داشتیم. زمینه ها آماده بود، خیلی سخت نبود به راحتی تامین می شد؛ لذا امروز یکی از اهداف دشمن براندازی اقتصادی است.

سردار اکبری خاطرنشان کرد: دشمنان نسبت به هرکشور که به قدرتهای بیرونی در بعد اقتصادی وابستگی دارد هرموقعی که بخواهند آن سرزمین را مورد تهدید قرار دهند کافی است در راستای امکانات اقتصادی که به آن کشور داده می شود جلوگیری شود.

وی، گفت: اگر سیری به گذشته تاریخ هم داشته باشیم، در اسپانیای جدید ۸۰۰ سال حکومت اسلامی بود، چی شد که بعد از ۸۰۰ سال امروز این اسپانیای جدید نه نامی از اسلام هست نه نشانی از اسلام هست. علت این هست که یکی از موضوعاتی که دشمنان ما توانستند بر مسلمین غلبه کنند این بود که  در بعد اقتصادی و فرهنگی عمل کردند.

فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به عوامل شکست مسلمانان در آندلس ادامه داد: امروز نیز راهبرد دشمنان انقلاب اسلامی، تضعیف ایران اسلامی در بعد امنیت و اقتصاد  با ابزار تحریم، تهدید و تهاجم فرهنگی و جنگ نرم می باشد که اصل و پایه نظام جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار داده اند.

وی با اشاره به فرصت کمتر از یک ماه تا شروع فصل تحصیلی و بازگشایی مدارس، تصریح کرد: آیا دانش آموزان و والدین را در خرید کالاهای ایرانی توجیه کرده ایم. میلیاردها آورده دارد برای نظام جمهوری اسلامی ما. خب ما انتظار داریم از اینگونه جلسات که عزیزان بنشینند و هم اندیشی کنند و کارگروه تشکیل دهند برای پیشبرد انقلاب. جمع شدن ما در کنار هم یک مناسبت خیلی خوبی دارد که همدیگر را ملاقات می کنیم. از نظرات متخصصین استفاده می کنیم؛ ولی در اجرا کم داریم. ما در بازار باید فقه بازار را فرا بگیریم.

فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در گذشته بازرایان ابتدا فقه اسلامی بازار را فرامی گرفتند و سپس کسب و کار می کردند، افزود: امروز مغازه ها و فروشگاه ها احداث می شود؛ ولی فقه اسلامی بازار و احکام خرید و فروش را نمی دانند.

سردار اکبری ادامه داد: امربه معروف و نهی از منکر یکی از مواردی است که باید مورد توجه بازاریان عزیز باشد و در بحث مدهای لباس نیز باید مورد توجه قرار گیرد. زمانی بازار ما بازار اسلامی است که اصناف ما منصف باشند و انصاف را رعایت کنند.

وی، با اشاره به نیازمندی جوانان در امر ازدواج و تهیه جهیزیه و ...، خواستار تلاش بیش از پیش اصناف و خیَران  در این زمینه شد و گفت: من خواهش می کنم از اینجا این یک قلم را از این جلسه انشاالله مسئول اقشار بسیج پیگیری کنند. ما می توانیم  دست خیلی ها را بگیریم بدون اینکه شما یک ریال هزینه کنید، نه کالادهید و نه پول.

سردار اکبری ادامه داد: شما روزانه یک درآمدی دارید، درآمدتان را می گذارید در یکسری از بانک ها به صورت گردشی. بیایید کار خداپسندانه ای انجام دهید. بعضی از بانک ها در کشور به نام بانک های قرض الحسنه است شما همین درآمد روزانه را بگذاری اینجا تا گردش کند، که می تواند از این گردش مالی شما در ماه به چندنفری از این نیازمندان وام قرض الحسنه داده شود.

در این همایش که ۴۰۰ نفر از کسبه و بازاریان و اصناف بسیجی استان چهارمحال و بختیاری حضور داشتند، از شهید شاخص اصناف استان، شهید محمد حسن رئیسی، مدافعان حرم بازار و برخی از بسیجیانی که در توزیع و عرضه کالای ایرانی نقش آفرینی می کنند، تجلیل شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر