۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۲۹۲۹۸
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان قزوین:
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: اطلاعات هواشناسی در کاهش آسیب پذیری زیرساخت ها نقش مهمی دارد و باید در پدافند غیر عامل مورد توجه جدی قرار گیرد.
به گزارش پایداری ملی،  محمد افشار در جلسه کارگروه راه و شهرسازی استان که با بررسی موضوع تاثیر پدافند هواشناسی در استانداری برگزار شد اظهارداشت: اطلاعات هواشناسی در کاهش آسیب پذیری، مسائل پدافندی هواشناسی در پیشگیری از بروز خسارات، ظهور و بروز پیدا می کند و در تامین ایمنی و پایداری زیر ساختها نقش موثری دارد.

وی افزود: امور هواشناسی به دلیل تخصصی و کاربردی بودن اهمیت زیادی دارد لذا هرگونه پیش‌بینی و اعلام نظر کارشناسی این سازمان می‌تواند در روند تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها نقش مهمی داشته باشد.

افشار یادآورشد: با توجه به این که سازمان هواشناسی اطلاعات دریافتی را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد این اطلاعات می تواند مورد استفاده دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان قزوین تصریح کرد: مسائل مرتبط با پدافند غیرعامل در امور هواشناسی و رشد فزاینده علوم وفناوریهای مرتبط با علوم جوی تاثیرگذار است و می توان از اطلاعات و داده های هواشناسی از جمله شناسایی جهت و سرعت باد با لحاظ کردن میزان و نوع پخش آلاینده ها، در طراحی شهری وهمچنین مکان یابی نیروگاه های تولید انرژیهای نو و تجدید پذیر  و مدیریت بهینه آب استفاده کرد.

افشار در ادامه اظهارداشت: موضوع یک درصد اعتبارات تملک دارایی دستگاه های اجرایی برای امور مرتبط با پدافند غیرعامل اهمیت زیادی دارد ورعایت نکردن این موضوع توسط دستگاههای اجرایی خلاف قانون است و تمام دستگاه های اجرایی ملزم به هزینه کرد با نظارت اداره کل پدافند غیرعامل هستند.

وی افزود: یک درصد اعتبارات تملک دارایی ها می تواند در زمینه بهره گیری از مطالعات طرح های پدافندی، اجرای پروژه های مرتبط با پدافند غیرعامل و ایجاد زیرساختهای پایدار مورد استفاده قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر