۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۲۹۱۷۲
اعضای شورای پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، با حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم دیدار کردند.
به گزاش خبرنگار پایداری ملی، نماینده ولی ‌فقیه در آذربایجان شرقی در این دیدار با اشاره به اهمیت آموزش در بحث پدافند غیرعامل، گفت: امنیت در تمام حوزه‌ها، مهم‌ترین مسئله کشور است به‌ویژه در حوزه فناوری اطلاعات که امروزه حیات هر کشوری وابسته به آن است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به اینکه در چند سال اخیر اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است، افزود: باید در کنار هشدارهای لازم به مردم و بیان تهدیدات و خطرات، راه‌های مقابله با تهدیدها نیز به مردم آموزش داده شود.
اعضای شورای پدافند غیرعامل استان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار کردنداعضای شورای پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، با حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم دیدار کردند.

وی افزود: باید ضمن استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و بالا بردن اطلاعات مردم در این زمینه، خطرات موجود نیز تبیین شود و در این راستا لازم است مسئولان امر به‌صورت مستمر آموزش داده شوند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی و دبیر شورای پدافند غیرعامل استان هم در این دیدار با بیان اینکه اصلی‌ترین مأموریت پدافند غیرعامل، حفاظت از جان انسان‌ها است، اظهار داشت: در این راستا هشت کارگروه با محوریت پدافند کالبدی، زیستی، سایبری، شیمیایی، عمومی، اقتصادی، مردم‌محور و پرتوی تشکیل شده است.

احمد جهانسری با اشاره به اهمیت پدافند زیستی و مقابله با تهدیدات زیستی، گفت: شناسایی 9 کانون بزرگ آنفلوآنزای پرندگان در استان و کنترل آن طی یک هفته یکی از اقدامات موثر در راستای مقابله با تهدیدات زیستی در چند سال گذشته بوده است.

وی تأکید کرد: در راستای تحقق بیش‌ازپیش اهداف پدافند غیرعامل، هشت تفاهم‌نامه همکاری با سازمان‌ها و مؤسسات علمی و مؤثر در جامعه منعقد کرده‌ایم و همچنین در راستای برگزاری طرح‌های دانشگاهی و همایش‌های آموزشی همکاری داشته‌ایم.

جهانسری بیان کرد: یکی از تفاهم‌نامه‌های امضاشده، تفاهم‌نامه با سازمان نظام‌مهندسی استان بود، چرا که اگر مهندسان عضو در این سازمان به علم پدافند غیرعامل و آمایش سرزمینی توجه و اهمیت دهند بسیاری از تهدیدات کنترل خواهد شد.

وی بابیان اینکه علم آمایش سرزمینی هنر چیدمان است، خاطرنشان کرد: هنر آمایش سرزمینی باید در بحث مدیریت شهری به‌صورت دقیق اجرا شود.

جهانسری با بیان اینکه تنها تلاش پدافند غیرعامل استان شناسایی و معرفی مشکلات موجود است، بیان کرد: یکی دیگر از حوزه‌های هشت‌گانه در بحث پدافند غیرعامل که داری اهمیت بوده مسئله فضای سایبری است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر که به سمت شهر هوشمند حرکت می‌کنیم، اگر در امنیت سایبری دقت نکنیم در مواقع تهدید با خطر روبه‌رو خواهیم شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر