۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۲۹۰۳۲
معاون مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور به همراه مدیرکل پدافند غیرعامل استان و فرماندار سربیشه و جمعی از کارشناسان استانداری خراسان جنوبی از پایانه مرزی ماهیرود، بازارچه مرزی میل 78 و سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،معاون مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور به همراه مدیرکل پدافند غیرعامل استان و فرماندار سربیشه و جمعی از کارشناسان استانداری خراسان جنوبی از پایانه مرزی ماهیرود، بازارچه مرزی میل 78 و سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بازدید کرد.

در این بازدید مولوی با اشاره به اینکه هدف از اقدامات انجام شده جهت توسعه و رونق اقتصادی مناطق مرزی، تثبیت جمعیت و امنیت پایدار در این مناطق است بر بومی سازی امنیت تاکید کرد.

مولوی افزود : با توجه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در مرز ماهیرود، لازم است دولت بستر و شرایط لازم را برای سرمایه گزاری بخش خصوصی فراهم کرده و برخی امکانات و زیرساخت های مورد نیاز جهت تسهیل حضور سرمایه گزاران را فراهم کند.

احداث درمانگاه در مرز ماهیرود امری ضروری است.

با توجه به حجم بالای جمعیت منطقه و مرز نشینان و همچنین وجود اتباع خارجی، وجود یک درمانگاه مجهز امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی در ادامه از شرکت سهامی زراعی ایثارگران دشت خوشاب که در زمینه کشاورزی ( محصولاتی همچون گندم، جو، زیتون، عناب و ... ) و دامپروری مشغول به فعالیت می باشد، بازدید نمود.

شرکت سهامی زراعی ایثارگران دشت خوشاب با هدف ایجاد اشتغال ،‌تولید و امنیت پایدار در این منطقه و در فاصله 5 کیلومتری از نوار مرز در اواخر سال 1385 تاسیس گردیده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر