۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۲۹۰۰۱
فرماندار شهرستان آستارا خبر داد
یونس رنجکش کیسمی با بیان اینکه شهرستان آستارا آمادگی خود را جهت میزبانی از دومین همایش ملی پدافند غیرعامل مردم محور اعلام کرده و این همایش در آذر ماه جاری برگزار می‌شود.
سومین جلسه شورای پدافند غیر عامل در شهرستان آستارا برگزار شد


امیر مرادی  در نشست شورای پدافند غیرعامل این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری، شهرستان آستارا را یک شهرستان مرزی و حساس دانست و اظهار کرد: اگر برای این شهرستان به لحاظ پدافند غیرعامل اتفاقی بیافتد کل استان گیلان آسیب می‌بیند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان با اشاره به اینکه در تمام استان جهت آسیب‌شناسی مشکلات و ارائه راه‌کارهای آن چیزی حدود 70 درصد پرسش و پاسخ در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این پرسش و پاسخ‌ها پس از جمع‌آوری به اطلس جامع شهرستان‌ها تبدیل می‌شود.

مرادی با اذعان براینکه اطلس جامع شهرستان آستارا تا ماه‌های آینده تکمیل می‌شود و این شهرستان در استان گیلان نخستین شهرستانی است که فرایند تدوین اطلس جامع آن به اتمام رسیده است، گفت: در تلاش هستیم طرح‌های توسعه‌ای و طرح آمایش‌های سرزمینی نیز در اطلس مذکور لحاظ شود.  

وی با تصریح براینکه حجم هدر رفت آب در شهرستان آستارا بسیار بالا بوده و این سرمایه ملی به راحتی در این شهرستان هدر می‌رود، بیان کرد: در تأمین امنیت جان مردم نباید با کسی تعارف کرد چون در آینده فرزندان خود مسئول و جوابگو هستیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان با بیان اینکه همه شما مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان حلقه‌های یک زنجیر بوده و دشمن از جایی نفوذ می‌کند که حلقه‌ها ضعیف‌تر باشند، افزود: کشور از چندصدایی آسیب‌دیده و ضرورت دارد همه در محور ولایت‌فقیه و ریاست‌جمهوری قرار گیرند.

فرماندار شهرستان آستارا نیز در نشست مذکور با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل در این شهرستان و در بین مدیران دستگاه اجرایی هنوز جا نیفتاده است، اظهار کرد: لزوم آمادگی جهت مقابله با بحران‌ها در این شهرستان بیش ‌از پیش احساس شده و جبران هزینه خسارت‌های انسانی ناشی از پدافند غیرعامل بسیار سخت است.

یونس رنجکش کیسمی با بیان اینکه شهرستان آستارا آمادگی خود را جهت میزبانی از دومین همایش ملی پدافند غیرعامل مردم محور اعلام کرده و این همایش در آذر ماه جاری برگزار می‌شود، تصریح کرد: محورهای برگزاری همایش مذکور در جلسات هم‌اندیشی با دانشگاه‌ها استخراج شده است.

وی با تصریح براینکه انتظار داریم پژوهشگران کشوری، استانی و شهرستانی با ارسال مقاله‌های خود از همایش مذکور استقبال کنند، خاطرنشان کرد: فرصت‌ها، چالش‌ها، تهدیدها و برنامه‌های پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی شهرستان جهت برگزاری همایش پدافند غیرعامل مردم محور باید به فرمانداری این شهرستان ارائه شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر